https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ważne skrzyżowanie przebudowane tylko częściowo. Otworzą nowy przystanek

Arkadiusz Maciejowski
Prace na skrzyżowaniu ul. Wielickiej z Malborską trwały kilka miesięcy
Prace na skrzyżowaniu ul. Wielickiej z Malborską trwały kilka miesięcy ARM
"Dobiegają końca prace przy przebudowie przystanku „Kabel” na ul. Wielickiej" - informują urzędnicy miejscy. W środę, 17 kwietnia, zostanie udostępniony nowy przystanek tramwajowo-autobusowy w kierunku Kurdwanowa i Bieżanowa.

- Natomiast do piątku, 19 kwietnia, prowadzone będą ostatnie prace porządkowe związane z likwidacją tymczasowego peronu, które mogą powodować chwilowe utrudnienia w ruchu - dodają urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Dotychczasowy - bardzo wąski - przystanek tramwajowo-autobusy "Kabel", znajdujący się w rejonie skrzyżowania ul. Wielickiej z Malborską, został poszerzony kosztem części jednego z pasów ruchu (w kierunku centrum miasta). Prace te wykonał deweloper, który buduje w okolicy nowe bloki. Zgodnie z pierwotną umową z urzędnikami, miał jednak również wybudować dodatkowy pas do skrętu w praw, właśnie z ul. Wielickiej w Malborską. Chodziło o to, by cała jezdnia - po poszerzeniu przystanku - nie była węższa. Ale, za zgodą pracowników Zarządu Dróg Miasta Krakowa, deweloper... tego dodatkowe pasa jak dotąd nie zbudował.

Efekt jest taki, że pasażerowie co prawda zyskali szerszy i bezpieczniejszy przystanek, ale pasy ruchu na tym ważnym skrzyżowaniu zostały zwężone. Co prawda wciąż będą zarówno w stronę centrum miasta jak i Kurdwanowa oraz Bieżanowa, ale węższe niż przed rozpoczęciem prac.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kurdwanóf
ten przystanek miał być poszerzony, ale chyba nie poszerzono go prawie wcale? może mikroskop elektronowy wykaże jakąś różnicę
G
Gość
Skuteczność hanczakowskiego nie zna granic, pogratulować
c
cbdo
Urzędnik przed deweloperem ma leżeć plackiem. Nie po to premier Morawiecki pisał, a Najjaśniejszy Sejm uchwalał nocą ustawy, tzw. konstytucję biznesu, żeby ZIKiT mógł tyrpać biznesmena-dewelopera za niewywiązanie się z umowy, zobowiązującej go do rozbudowy drogi miejskiej. Która to umowa może w ogóle okazać się bezprawna, bo niekorzystnie rozporządza mieniem biznesmena.
g
gość
Czyli to będą pasy ruchu tylko dla samochodów osobowych i mniejszych dostawczych, gdyż autobus jest szeroki. Niestety, urzędnicy nie uwzględniają wymiarów autobusów,
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska