Dzieje się w rejonie ulic Jancarza i Bohomolca, obok obecnej pętli tramwajowej w Mistrzejowicach. Cześć terenu została wygrodzona, trwają wykopy, pojawiły się wielkie hałdy ziemi pod okolicznymi blokami. Widać, że trwają roboty podziemne z przekładaniem instalacji.
W najbliższym czasie na obszarze pętli tramwajowej „Mistrzejowice” prace będą obejmować kanalizacje sanitarną i deszczową, a wzdłuż całego terenu budowy będzie to dalsze prowadzenie przebudowy sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej.
Tramwaj do Mistrzejowic
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Torowisko ma przebiegać od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu. W ramach inwestycji powstaną elementy infrastruktury umożliwiające w przyszłości budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Lema. Wartość projektu to 1,92 mld zł (w tym ok. 616 mln zł netto stanowią nakłady inwestycyjne).
Szef MON: Bezpieczeństwo jest najważniejszym zadaniem rządu
