Od piątku do środy w godzinach 18-22 na gigantycznym ekranie ledowym Tauron Areny Kraków wyświetlana będzie reklama XXIII Liceum Ogólnokształcącego. Na emisję kosztującą kilka tysięcy złotych zrzucili się nauczyciele. - Chcemy zaprosić wszystkich do nas i sprawić, by ludzie widząc reklamę dostrzegli nasze atuty - mówi Paweł Samborski, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 9, którego częścią jest XXIII LO.
Szkoła walczy z wiszącym nad nią widmem likwidacji. Przypomnijmy, że rodzice, nauczyciele i uczniowie z 16 placówek oświatowych odetchnęli z ulgą po tym, jak w zeszłym miesiącu urzędnicy zrezygnowali z dyskusji nad projektem ich likwidacji lub przeniesienia. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 9 postanowił zrobić jednak więcej. Zorganizował spotkanie dla lokalnych radnych, działaczy społecznych i mieszkańców, na którym wypracowano kierunki rowoju szkoły. Plan zakłada też przygotowanie dni otwartych, na których chętni będą mogli zapoznać się z ofertą tutejszego gimnazjum i liceum.
A ta, jak przekonuje szkoła, jest warta uwagi. Do najciekawszych zalet należą klasy lotnicze pod patronatem 8 Bazy Lotnictwa Transportowego w Balicach oraz Muzeum Lotnictwa Polskiego. W programie nauczania są elementy musztry, topografii terenu, meteorologii, mechaniki lotu i przysposobienia obronnego, nauczane przez instruktorów wojskowych. W gimnazjum są także prowadzone klasy dające możliwość zdania międzynarodowego egzaminu z języka niemieckiego. Szkoła nawiązała współpracę z Klubem Sportowym „Prądniczanka”, a najnowszym pomysłem jest wykorzystanie jej budynku do stworzenia instytucji kultury dostępnej dla okolicznych mieszkańców.
Dni otwarte zaplanowano na przyszły czwartek i sobotę oraz na sobotę 9 kwietnia.