
Od lat miasto przygotowuje się do przebudowy i modernizacji torowiska na ul. Kościuszki.

Port dla jachtów i łodzi motorowych wraz z zapleczem hotelowym i gastronomicznym ma wchodzić w skład Mariny Krakowskiej. Na zlecenie Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie powstała koncepcja prezentująca, jak może wyglądać ten obiekt, którego budowę planuje się na nabrzeżu i Wiśle w rejonie Zabłocia.

Ma powstać linia tramwajowa z ul. Meissnera do Mistrzejowic z tunelem pod rondem Polsadu.

Jednym z analizowanych wariantów jest także budowa kolejnej linii szybkiego tramwaju, która częściowo przebiegałaby w tunelu. Trasa tego wariantu pokrywa się z przebiegiem wariantu zakładającym realizację linii metra (z Nowej Huty do Bronowic), jednak odcinek tunelowy został zaprojektowany na odcinku centralnym, gdzie występują największe utrudnienia na sieci tramwajowej. Pozostały przebieg jest naziemny z częściowym wykorzystaniem istniejących torowisk tramwajowych (głównie w rejonie Nowej Huty), a częściowo wymagana byłaby budowa nowej infrastruktury naziemnej.
Odcinek centralny (tunelowy) przebiegałby od ronda Barei wzdłuż ulic Lublańskiej i Pilotów, gdzie krzyżowałby się z linią kolejową nr 100. Następnie trasę wyznaczono w kierunku ronda Mogilskiego, gdzie odbijałaby w kierunku zachodnim wzdłuż ul. Lubicz w rejon dworca kolejowego, tworząc tym samym w tym miejscu duży węzeł przesiadkowy (tramwaj, autobus, kolej). Dalej trasa prowadziłaby po obrysie Plant (I obwodnica miasta), wzdłuż ul. Rajskiej i ul. Reymonta, gdzie założono koniec odcinka tunelowego. Proponowane przystanki dla części tunelowej to: rondo Polsadu, rondo Młyńskie, Olsza, rondo Mogilskie, Dworzec Główny, Stare Miasto, Akademia Górniczo-Hutnicza.