FLESZ - Rachunki za prąd idą w górę
-
Prace są prowadzone, ale zostały dostosowane do warunków pogodowych. Można więc wykonywać roboty ziemne, np. związane z budową tunelu w rejonie ulicy Ludwisarzy, czy też prace porządkowe i techniczne. W przypadku tak niskich temperatur nie można natomiast wykonywać robót związanych z betonowaniem
- informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Na terenie budowy liczą jednak na szybkie ocieplenie. W ostatnich dniach tempo prac spowolniły też intensywne opady śniegu. Po jego stopnieniu mogą pojawić się kolejne problemy, związane z błotem. Wykonawcy mają zwracać uwagę, by w jak najmniejszym stopniu ciężkie pojazdy wyjeżdżające z budowy nie zanieczyszczały błotem - odpadającym od kół - okolicznych ulic.
Duże postępy robót można zaobserwować m.in. w rejonie Kurdwanowa, gdzie nowa trasa ma swój początek. Tam od 1 lutego zostaną wprowadzone zmiany w ruchu na ul. Witosa, Herberta, Turowicza i Beskidzkiej, które będą dużym udogodnieniem dla kierowców. Obecnie przejazd jest tam ograniczony. Na skrzyżowaniu ulic Witosa, Herberta i Turowicza do dyspozycji jest jeden pas w każdą stronę. Po zmianach będzie można jeździć po dwóch pasach.
Kraków. Miasto nie rezygnuje z budowy pola golfowego na Biał...
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej niedawno przekopano już w całości najdłuższy z tuneli o długości ok. 700 metrów, zlokalizowany na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (w rejonie mostu Miłosierdzia) oraz przy ul. Zakopiańskiej.
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
- Tak wyglądał krakowski Kazimierz zaledwie 60 lat temu
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
