FLESZ - Czego szukaliśmy w Internecie w 2020 roku?
-
W związku z wprowadzanymi zmianami, prosimy o zwracanie szczególnej uwagi na nowe oznakowanie
- podkreślają w urzędzie.
Ulice Nowosądecka i Witosa są fragmentem trzeciej obwodnicy miasta i pełnią istotne funkcje w codziennej komunikacji między dzielnicami Krakowa. Wzdłuż nich biegnie także ważny ciąg tramwajowy, który łączy m.in. Kurdwanów z innymi rejonami miasta. Zarówno ciąg drogowy, jak i tramwajowy, zostaną przedłużone w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej w kierunku zachodnim.
- Rozwiązania te są jednym z elementów wdrażania Polityki Transportowej Miasta Krakowa i mają na celu usprawnienie poruszania się wszystkich użytkowników ruchu drogowego - dodają w magistracie.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje pięć tuneli drogowych oraz wspomniany tunel tramwajowy. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja ma być gotowa na koniec 2021 r.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: gotowa konstrukcja tunelu, budują...
Zmiany na ul. Nowosądeckiej i Witosa są odpowiedzią na zgłaszane przez mieszkańców postulaty i dotyczą m.in.:
- skoordynowania przejazdu wzdłuż ciągu głównego ulic,
- ograniczenia do minimum zatrzymań tramwajów, wynikających z ograniczeń istniejącego oprogramowania,
- przeanalizowania sytuacji pieszych przekraczających ul. Nowosądecką,
- umożliwienia bezpiecznego prowadzenia ruchu rowerowego poza ulicą dwujezdniową, wzdłuż której nie ma dróg dla rowerów, a ograniczenie prędkości do 50 km/h wymusza jazdę po jezdni, stąd wprowadzenie dozwolonej prędkości na drogach do 70 km/h,
- punktowych zmian, takich jak dodatkowe „zielone strzałki”, umożliwienie zawracania w celu dojazdu do osiedli.
Uwzględniono też sugestie mieszkańców, dotyczące bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, takie jak:
- dostosowanie ograniczenia prędkości do aktualnej geometrii drogi, na której przejścia dla pieszych są zabezpieczone sygnalizacją świetlną,
- podwyższenie limitu prędkości umożliwi poruszania się rowerem po chodniku, a przejścia zostaną uzupełnione o dodatkowe przejazdy rowerowe, aby zapewnić ciągłość ruchu rowerowego,
- montaż dodatkowych sygnalizatorów ostrzegawczych na przejściach dla pieszych, informujących kierowców skręcających na sygnale ogólnym o konieczności ustąpienie pierwszeństwa pieszym,
- uruchomienie nowych programów sygnalizacji świetlnej, umożliwiającej zapewnienie równoczesnego priorytetu dla tramwajów oraz maksymalnego dostosowania się samochodów do warunków ruchu (z możliwością uzyskiwania efektu zielonej fali),
- dopuszczenie manewru zawracania na skrzyżowaniu ulic Nowosądeckiej i Włoskiej od strony ul. Wielickiej,
- wprowadzenie dodatkowych czterech „zielonych strzałek”, w tym na skrzyżowaniu ulic Nowosądeckiej i Dauna.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
