https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zobacz, jak będzie wyglądać nowa linia tramwajowa na Azory [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej szybkiego tramwaju z osiedla Krowodrza Górka na Azory przewidziana jest do realizacji w latach 2023-2025. Prezentujemy wizualizacje nowego połączenia komunikacyjnego.

W pierwszej połowie tego roku Zarząd Inwestycji Miejskich ma ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Azory.

Zgodnie z aktualnie obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową, przyjętą przez Radę Miasta Krakowa 10 stycznia br., finansowanie budowy linii tramwajowej na Azory zaplanowane jest na lata 2023-2025.

Zgodnie z założeniem, w pierwszej fazie, do 2022 roku, wykonawca ma przygotować dokumentację projektową i uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, a następnie – do 2025 roku – zrealizować zadanie.

Aktualnie szacowany koszt przedsięwzięcia to blisko 130 mln zł. Miasto dysponuje już decyzją środowiskową, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został Program Funkcjonalno-Użytkowy.

Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi.

W ramach inwestycji powstaną cztery przystanki. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany zostanie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Świat tonie w śmieciach - jak temu zaradzić?

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kitec
Budowa linii tramwajowej, która kończy się na Azorach, wygląda na realizację planów z lat sześćdziesiątych (wówczas Osiedle Azory stanowiło wielkomiejski koniec miasta). Nikt w Urzędzie Miasta, w komórkach odpowiedzialnych za planowanie i inwestycje, nie zauważył jak bardzo intensywnie zabudowany został rejon ul. Radzikowskiego, Conrada, Jasnogórskiej, Stelmachów, Sosnowieckiej, Chełmońskiego, Wizjonerów (zresztą nadal jest i będzie zabudowywany...)? Zabudowa handlu i usług, zabudowa biurowa, zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna - czy użytkownicy tych obiektów, nie powinni mieć dostępu do szybkiego, sprawnego i ekologicznego środka transportu publicznego?

Po co wydawać pieniądze na pętlę - niejako - pośrednią na Azorach i niewielki w swej skali punkt przesiadkowy? Nie można od razu planowanej linii tramwajowej przedłużyć na dalekie, w chwili obecnej, peryferia (bo Azory, wg mnie, już nimi nie są) np wielkie tereny otwarte na wschód od ul. Jasnogórskiej na wysokości centrum koncentracji usług >>Północny-Zachód-Bronowice
O
Observer
Jeśli w ramach tej inwestycji nie zbudujecie wiaduktu w ciągu ul. Opolskiej (TO JEST KONIECZNOŚĆ) nad połączeniem ulic Wyki i Batalionu Skała, to będzie masakra. Poranne i wieczorne korki nie będą już kończyć się za centrum Zielonek i odwrotnie przy kościele św. Jadwigi, tylko zablokują ten teren znacznie dalej. Sama linia tramwajowa nie jest rozwiązaniem. Trzeba patrzeć globalnie na ruch w tym miejscu, które codziennie korkuje się totalnie. Północ Krakowa cały czas jest niedoinwestowana komunikacyjne i to jest skandal.
e
ed
Zbyt poźno, zbyt krótka, bo powinna sie konczyć juz na Pasterniku w okolicy cmentarza, nie przystające do aktualnych potrzeb rozwoju miasta, no i najwazniejsze nie kiedy tylko czy wogole powstanie
H
Heh
To to nic oni wywalaja 500 mln zla na rudery poszpitalne na wesolej hamujac wzrost pkb. Biznes by to kupil wybudowal apartamentt i biurowce. Inwestorzy z calego swiata j polski by sie rzucili kapital by naplynal PKB by skokowo wzroslo to nie wywala 500mln zl a tramwajow nie bedzie. Najgorzej jak ludzie niekompetentni nami rzadza
m
max
Tramwajów na Górke Narodową , wizualizacje na Azory , al. 29 listopada i na tym się kończy nic nie budują tylko terminy przekładają
o
olo
ostatni raport NIK pokazał że smog z aut to głównie pyły wzbijane w powietrze szybką jazdą
h
hehehe
to chyba projekty z lat 80-90, bo trochę wizja infrastrukturalna zapóźniona...

miłych korków życzę użytkownikom aut jak i autobusów na tej trasie ;D
h
henrk
Przy Parku Krowoderskim nie ma wybudowanej w trybie expresowym stacji paliw. Nie wiadomo czy ten rzut z kładki nad jezdnią ma dotyczyć nowej inwestycji, bo jeżeli to stara kładka nad Opolską to wygląda na to , że Sudół chcą zasypać. Nie potrafię zlokalizować miejsca gdzie chcą postawić ten garażowiec, ale denerwujace jest to, że w pobliżu nie widać żadnego osiedla. Tak więc przez noc taki kolos parkingowy będzie stał pusty i będzie wykorzystywany tylko w dzień przez przyjezdnych. Jednak za jego budowę zapłacą mieszkańcy Krakowa. Ta linia tramwajowa jest całkowicie bez sensu.
Azory powinny być połączone wiaduktem nad torami przez Głowackiego, Bronowicką , Piastowską z pętlą na Cichym Kąciku. Ciekawe, ile te całkowicie zakłamujace rzeczywistość wizualizacje, kosztują
krakowskiego podatnika ?
G
Gosc
Dlaczego dziennikarze zachwycaja sie wizualizacjami, a nie wytykaja Prezydentowi ze po raz kolejny przesuwa realizacje linii na Azory w czasie? Z Azorow w godzinach szczytu nie da sie wyjechac, korki w kazda mozliwa strone, autobusy stoja, Stachiewicza stoi, Opolska stoi, Wroclawska stoi, Kijowska stoi. A miasto przeznacza polowe sumy potrzebnej na tramwaj na Azory np na remont ul Krakowskiej (60 mln) a druga polowe na park na Zakrzowku (40 mln). Ja rozumiem ze te inwestycje tez sa potrzebne, ale jak bardzo pozytywnie na ekologie i smog w miescie wplynalby tramwaj na Azory? Dlaczego nikt nie patrzy w ten sposob?
k
krak
Park & Ride na pętli Krowodrza miał być w 2015 wraz z linią na Krowodrza Gorka. Linia spod m1 na mistrzejowice miała być w 2019, czyli już, przesunięta na 2026, Meisnera na Czerwony Prądnik to ja już nawet nie wiem na kiedy przesunięta. A ludek boży dalej głosuje na tego cymbala.
J
Jkj
I wszyscy będą szczęśliwi, że mamy nowe linie tramwajowe. Wizualizacje dobrze wychodzą świcie jaśnie panującego. Gorzej to wygląda w realu. W której to kadencji Jacek miał wybudować linię na Prądnik Czerwony? Bo zapomniałem.
P
Piotrek
I znowu te okropne , wysokie na wiele metrów szpetne płoty aby kolesie na nich zarobili ? Kto wydaje zgodę na te ogrodzenia ?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska