Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krakowianka oszukana na Allegro

Anna Agaciak
archiwum Polskapresse
- Kaja chciała sprawić najbliższym frajdę na gwiazdkę. Na portalu Allegro znalazła dwie książki, za które od razu zapłaciła. - Po trzech dniach sprzedawca poinformował mnie, że towar wysłał - mówi Kaja. - Czekałam i nic.

Czytaj także: Mieszkasz w Krakowie? Płać tutaj podatki

Przed świętami dziewczyna zaczęła dzwonić na numer podany na stronie kontrahenta. Nikt nie odbierał. Nie odpisywano także na maile.
 Kaja szukając informacji o sprzedawcy - wasal2000, zorientowała się, że nie jest jedyna osobą, która ma z nim problem. Wielu internautów skarżyło się, że nie otrzymało zamówionych i opłaconych już książek.


- Dopiero drugiego stycznia udało mi się skontaktować ze sprzedawcą. Obiecał odesłać pieniądze w ciągu 5 dni, poprosił o dane do przelewu. Pięć dni minęło, a pieniędzy nie otrzymałam - denerwuje się dziewczyna.

- Sprzedawca tłumaczył teraz, że towar wysłał i teraz składa reklamacje na poczcie. 
Okazało się, że kilkanaście osób, które spotkała identyczna "przygoda", także były w ten sposób uspokajane. Do dziś nie otrzymały jednak ani pieniędzy ani książek.


Kaja ma żal do Allegro, że choć z wasalem2000 od dawna są problemy, jego aukcje nadal można znaleźć na portalu.

Usiłowaliśmy skontaktować się z wasalem2000. Telefony były głuche. Na portalach ogłoszeniowych sprzedawca zapewnia, że "Kładzie nacisk na  profesjonalne podejście do klienta, by sprostać jego oczekiwaniom. Współpracuje z większością wydawnictw w Polsce. Jeśli poszukujesz jakiegokolwiek tytułu - napisz lub zadzwoń do oddziału naszej firmy, jesteśmy w stanie sprowadzić książkę z każdego wydawnictwa w atrakcyjnej cenie (oczywiście jeśli jej nakład się nie wyczerpał). Naszą dewizą jest motto - nasz Klient nasz Pan".

Joanna Wagner z biura prasowego Allegro wyjaśnia, że wasal2000, faktycznie miał problemy transakcyjne przed świętami Bożego Narodzenia. Z uwagi na skalę zgłoszeń serwis zdecydował się zablokować konto do wyjaśnienia wszystkich problematycznych sytuacji. Konto zostało zablokowane 20 grudnia. - Z moich informacji wynika, że sprzedawca systematycznie stara się wyjaśnić nieporozumienia transakcyjne, w tym również deklarując zwrot kupującym wpłacone pieniądze.

Joanna Wagner podkreśla, że poszkodowani użytkownicy mogą otrzymać od Allegro odszkodowanie z tytułu Programu Ochrony Kupujących (POK). - Jeśli zapłaciliśmy za przedmiot za pomocą "Płacę z Allegro" zwrot kosztów obejmuje również koszty przesyłki. Maksymalnie można od Allegro odzyskać do 10 tys. złotych. Najważniejszym warunkiem otrzymania odszkodowania jest zgłoszenie sprawy na policję, wniosek o POK można złożyć po otrzymaniu od organów ścigania potwierdzenia wszczęcia dochodzenia/śledztwa.



Wybieramy najlepszego piłkarza i trenera Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

Konkurs dla matek i córek. Spróbuj swoich sił i zgarnij nagrody!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska