
W 2009 r. firma LG przeprowadziła konkurs na wybór polskiego miasta, w którym powinien powstać tor Formuły 1. Jednym z miast kandydatów był Kraków.
W konkursie trasę toru wyznaczono na ulicach Podgórza. Kraków został zakwalifikowany do plebiscytu przez ekspertów Formuły 1 - zespół architektów. Według nich miał duże szanse ze względu na wyjątkowe walory turystyczne oraz możliwość wytyczenia widowiskowego toru.
W swej koncepcji zaproponowali trasę o długości 4388 m w ścisłym sąsiedztwie centrum miasta. Tor wyznaczono przez ul. Konopnickiej, pętlę przy moście Grunwaldzkim wzdłuż bulwaru Wołyńskiego, ulicami Kalwaryjską, Długosza i Ludwinowską.
Pojawiły się też wizje zlokalizowania toru na drogach kombinatu w Nowej Hucie.

Biuro architektoniczne i laboratorium. To wszystko miało się znaleźć na nowej barce "Oxala", która miała cumować przy bulwarach Wisły w Podgórzu.
Wyglądem przypominać miała statek lub zespół statków, które osiadły na mieliźnie. Burty stworzone z prętów imitujących szuwary pokryje roślinność i szklane ważki. Na tak niesamowity pomysł wpadli architekci z krakowskiej firmy Kontrapunkt. I na razie na pomyśle się skończyło.

W Krakowie był też pomysł, by studenci Akademii Górniczo-Hutniczej nie chodzili a latali na zajęcia. Umożliwić to miała budowa kolejki gondolowej na terenie Miasteczka Studenckiego AGH.

O budowie toru samochodowo-motocyklowego na Rybitwach w ramach Budżetu Obywatelskiego zdecydowali mieszkańcy w głosowaniu już w w połowie 2015 r. Tor do dziś nie powstał.