
Prawo do odmowy przyjęcia lokalu z poważnymi wadami
Jeżeli na etapie odbioru technicznego klient stwierdzi wady mieszkania tak poważne, że aż uniemożliwiające zamieszkanie, ma prawo nie podpisywać protokołu odbioru. Zamiast tego kupujący powinien w tej sytuacji zażądać usunięcia wad i wskazać deweloperowi nowy termin odbioru.

Prawo do żądania usunięcia wad mieszkania
Jeśli w czasie odbioru technicznego nabywca stwierdzi nieprawidłowości, powinien wpisać je do protokołu odbioru. Następnie deweloper musi w ciągu 14 dni uznać albo odrzucić wskazane wady lokalu, a jeśli je uzna, ma 30 dni od daty odbioru, żeby te błędy usunąć na własny koszt. Dodatkowo klienta może chronić w tej sytuacji gwarancja usunięcia wad, której czasem udzielają w umowie deweloperzy.

Prawo rękojmi
Prawo rękojmi wspiera nabywcę mieszkania, który zauważył w lokalu jakieś usterki już po podpisaniu protokołu odbioru. Przepisy te głoszą, że klient ma prawo domagać się od dewelopera usunięcia wad aż przez 5 lat od momentu odbioru nieruchomości. Będzie to wymagało wejścia na drogę sądową. Zamiast napraw klient może też żądać obniżenia ceny lokalu albo odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy. Roszczenia można wysuwać nawet po upływie 5 lat, ale tylko w sytuacji, gdy deweloper zataił przed nabywcą mieszkania wady budynku.
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj do artykułu: link