Jak informuje Iwona Mikrut- Purchla, rzeczniczka małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prace przygotowawcze przebiegają zgodnie z planem.
- Zanim ruszy sama budowa musimy wykarczować drzewa i krzewy, które znajdują się na terenie planowej inwestycji, a także usunąć warstwę humusu - mówi.
Dopiero wówczas ekipy budowlane przystąpią do właściwych prac prz budowie mostu, oraz biura zawiadującego robotami budowlanymi.
Na szczęście kierowcy mogą spać spokojnie, bo rzeczniczka GDDKi A zapewnie, że nie będzie żadnych problemów z płynnością ruchu drogowego.
- Zgodnie z planem, nowy most ma zostać wybudowany wzdłuż starego. Oznacza to, że dotychczasowa przeprawa będzie czynna przez cały okres prac budowlanych - wyjaśnia.
Iwona Mikrut - Purchla dodaje również, że same prace budowlane nie zakłócą ruchu na drodze krajowej nr 75, stanowiącej główne połączenie Sądecczyzny z autostradą A4.
Most, droga i skrzyżowanie
Zgodnie z projektem nowy most w Kurowie będzie liczył 602 metry długości i 17,18 szerokości. Wykonaniem inwestycji zajmie się polsko - węgierskie konsorcjum, którego liderem jest będzińska firma Banimex, znana na Sądecczyźnie z budowy mostu heleńskiego w Nowym Sączu.
Jak informuje Iwona Mikrut - Purchla, w ramach inwestycji zostanie rozbudowana droga z nawierzchnią bitumiczną na dojazdach do mostu. Kierowcy mogą także liczyć na przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 75 z drogą gminną w Kurowie.
W inwestorskich planach znajduje się również m.in. budowa parkingu z miejscem ważenia pojazdów, budowa zatok autobusowych chodników i ścieżek rowerowych oraz ekranu akustycznego.
Po rozbiórce starego mostu jego przyczółki zostaną natomiast zaadaptowane na punkt widokowy. Koszt całej inwestycji wyniesie blisko 190 mln zł.
WIDEO: Samochody używane. Wiemy, na które marki trzeba najbardziej uważać. Sprawdź
Źródło: TVN Turbo/xnews
