https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

LOT przywraca bezpośrednie połączenia z Krakowa do Chicago

Z Krakowa do Chicago polecimy w lipcu przyszłego roku
Z Krakowa do Chicago polecimy w lipcu przyszłego roku Mark Mulligan
Linie lotnicze LOT poinformowały o przywróceniu bezpośredniego połączenia na trasie Kraków - Chicago. Samoloty polecą na tej trasie już od lipca przyszłego roku, a obsłużą ją najnowsze Dreamlinery.

Bezpośredni lot z Krakowa do USA był jednym z najbardziej oczekiwanych przez pasażerów. Po niemal siedmiu latach rejsy do Chicago wracają do siatki połączeń lotniska w Balicach. Do obsługi tego połączenia LOT wykorzysta jednego z dwóch nowych dreamlinerów, które przewoźnik otrzyma w przyszłym roku. Rejsy na tej trasie będą odbywać się raz w tygodniu, przez cały rok.

- Z naszych analiz wynika, że zainteresowanie tym połączeniem jest wysokie i ciągle rośnie. Ponad 90 tys. osób rocznie, które dzisiaj z Krakowa lata z przesiadką do Chicago, zyska w przyszłym roku bezpośrednie połączenie. To dobra wiadomość dla pasażerów z Polski południowej, ze Śląska i Słowacji” – mówi Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport.

Decyzja została podjęta w oparciu o szczegółowe analizy ruchu na tej trasie.

- LOT intensywnie walczy o serca pasażerów, w szczególności o Polonię, która podróżuje LOT-em od zawsze. Chcemy być przewoźnikiem pierwszego wyboru dla wszystkich pasażerów podróżujących między Polską a USA, a żeby to osiągnąć musimy
zagwarantować im jak najlepszy produkt - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u. Po ogłoszeniu naszego powrotu na Newark, nie może być lepszej wiadomości niż uruchomienie rejsów z Krakowa do Chicago. Wiemy, jak ważne jest to połączenie dla setek tysięcy osób, które każdego roku chcą odwiedzić swoich bliskich i przyjaciół czy to w USA czy w Polsce. Zapewniam, że od nadchodzącego lata żadna linia lotnicza nie będzie miała tak atrakcyjnej oferty – dodaje Milczarski.

Ogłoszenie połączenia między Krakowem a Chicago jest jednym elementów realizacji strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku. W sumie polski przewoźnik uruchomił 23 nowe połączenia, w tym dwa dalekiego zasięgu – do Tokio i Seulu. W przyszłym roku LOT znacząco zwiększy swoją obecność w USA. Od kwietnia ruszą połączenia z Warszawy do Newark i Los Angeles. Razem z połączeniem z Krakowa do Chicago w 2017 roku LOT będzie obsługiwał w sumie 6 tras do
Ameryki Północnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gerwazy
Chciałabym się pisze a nie chciała bym. Po drugie jak często będziesz latać do USA czy może raczej kompleksik się odzywa ? A może zdjęcia będziesz pod płotem w Balicach robić ? Co jest powodem Twojego zadowolenia Gertrudo?
k
krk
Przez kilkanaście lat latały z krakowa 3 razy w tygodniu a teraz wg ciebie sie nie da? Pomyśl to nie boli... To czysta zawiść konkurencji i polityka...
B
Buc
Yepnie wulkan to będzieci latać tyłkiem po nieheblowanej desce, zakompleksione trutnie
T
Ty bek
Tylko kretyn się nie zorientuje ze dyskutuje Pan sam ze sobą w tym wątku. Jaki Pamuła? Nalezy w koncu przyjac do wiadomosci ze to juz przeszłosc.
Z
Zen
Jan P. 8 lat wycierał progi w warszawie bez rezultatów żeby LOT łaskawie latał znów z Krakowa. To budowa pasa jest zarzucona? Z tego co czytałem nowy zarząd podjął decyzje o budowie. Widać ze ból d*** poprzedniej ekipy nie ustaje. Żałosne popierdywanie odsuniętych od koryta.
t
trutty
Jako docent na Katedrze Transportu Lotniczego Politechniki Krakowskiej obydwoma rękami podpisuje sie pod powyższym komentarzem mojego szanownego kolegi z Uniwersytetu w Upsali. Bez wątpienia Katedra Budowy Lotnisk na Uniwersytecie w Upsali jest wyrocznia i liderem mysli naukowo technicznej budowy lotnisk i pasów startowych. Bez najnowocześniejszych opracowań i badań w tej dziedzinie ktore sa prowadzone w Upsali nie istniałaby dzisiaj mozliwosc budowy nowoczesnych pasów startowych opartych o koncepcje ktore sa tak bardzo zaawansowane w swoich innowacyjnych rozwiązaniach. My pracownicy Politechniki w Krakowie z glebokamuwaga śledzimy wszystkie wypowiedzi oraz czytamy wszystkie opracowania pochodzące ze źródeł Uniwersytetu w Upsali i w miarę naszych zdolności usiłujemy wprowadzic je w zycie w warunkach polskich.
Przyznam ze smutkiem ze nasi koledzy z Warszawy nie sa otwarci na najnowsze osiągnięcia w dziedzinie budowy pasów startowych i wlasnie stad wzięło sie fiasko budowy pasa startowego w Modlinie gdzie użyli betonu o nieodpowiednich właściwościach termoizolacyjnych co spowodowalo jego kruszenie i pękanie pod wpływem nawet lekkich samolotów sredniodystansowych. Skutkiem tej niewiedzy i krótkowzroczności byla potrzeba zamknięcia lotniska w Modlinie na parawie rok aby ten pas odbudować, na szczescie juz wedlug połączonych sił zaleceń Katedry Budowy Pasow Startowych Uniwersytetu w Upsali oraz Katedry Budowy Lotnisk Politechniki Krakowskiej. Wyrażamy tez ogromna nadzieje i przeświadczenie ze także i w Balicach powstaniemkiedys nowoczesny pas startowy na ktorym bez obawy pasazerow beda mogły ładować wszystkie statki powietrzne łącznie nawet z dwupokladowymu A380. Wyrażam wyrazy szacunku.
R
Rudy z Budy
Jestem profesorem od budowy pasów startowych na Uniwersytecie w Upsali i moge z calym przekonaniem stwierdzić ze pas startowy w Krakowie jest za krótki ale to nie oznacza ze jest niebezpieczny. Nie moga z niego startować długodystansowe samoloty z pełnym obciążeniem dlatego nalezy sie liczyc z tym ze bagaz nie poleci w samolocie bezpośrednio do Chicago ale zostanie wysłany przez Warszawę. Oczywiscie doleci on do Chicago ale z pewnym opóźnieniem, najczęściej jednodniowym. Lądowanie z Chicago bedzie bezpieczne bo po prostu piloci beda musieli bardziej przycisnąć hamulce i przez to częściej wymieniać klocki hamulcowe w kołach ale to przeciez Panią nie powinno interesować choc z drugiej strony taka częstsza wymianę pewnie wkalkulowali w koszt a co za tym idzie w cenę biletu.
Poprzednikiem aktualnego bobaska ktory zarządza lotniskiem byl Pan Pamula ktory mial w planach budowę noego i dłuższego pasa ale Pan Pamula popadł w niełaskę PiSu i zostal zastąpiony tym pieluchach, szkoda.
P
Pas startowy.
Bardzo się cieszę z przywrócenia LOT-u bezpośredniego z Krakowa do Chicago i z powrotem.
Chciała bym też uzyskać informacje na temat pasa startowego w Krakowie. Często słyszy się że pas jest za krótki i zagraża bezpieczeństwu czy to prawda, proszę o wyjaśnienie.
A
Artur.
Nareszcie mamy rząd który walczy o dobro polski i Polaków. Poprzedni rzad PO,PSL to byli zdrajcy i sprzedawczyki którzy niszczyli Polską gospodarkę za Judaszowe srebrniki.
m
mieszkaniec
No bo rodzina jest nielegalnie wiec musisz tam latac,a nie oni tutaj. To lataj powdzenia.
K
Kross
Uwielbiam takie komentarze. Kompleksy, kompleksy, kompleksy... więcej pogody ducha Ci życzę, bo ewidentnie Ci brakuje.
P
PAB
Tu nie ma żadnej tajemnicy. Jakbyś trochę poczytał, to byś się dowiedział, że pas startowy w Krakowie jest naprawdę za krótki, żeby wystartować samolotem wielkości A330 lub B787 z pełnym obciążeniem. Loty z Krakowa na odległość do 3-4 tys. kilometrów mogą odbywać się nawet dużymi samolotami, bo wtedy zamiast paliwa na długi lot można zabrać bagaż lub cargo. Lot za ocean już nie ma takiej alternatywy, musi być paliwo, więc nie może być pełnych ładowni.
b
barbakan
Pytanie jest czy rodzina jest tam legalnie czy tez nie. Jezeli jest nielegalnie to niedlugo bedzie juz z powrotem bo Trump nielegalnych bedzie wysyłał do kraju pochodzenia. A wtedy moze nie bedziesz sie tak bardzo cieszył kiedy zjawia sie bezpośrednio w Krakowie.
K
KrizzzPL
Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba przywrócenie tego połączenia. Mam firme w Polsce zatrudniam 21 osób 3-4 razy w roku przylatuję do Ojczyzny. Jestem z okolic Tarnowa, dużo czasu oszczędzę na tym locie... To co wyprodukujem w PL sprzedajemy w USA. Więc błagam przestańcie narzekać na wszystko! Nie jestem z pisu, po, psl, lsd, itd.... Pozdrawiam!
t
trutty
Podnosi Pan tutaj bardzo ciekawy problem Panie Rudy z Budy i jak zawsze przenikliwość Pana spojrzenia powoduje ze z głębokim zastanowieniem siadam w ciemnym pokoju aby głęboko przemyśleć postawione przez Pana pytania. Loty z Krakowa do Chicago pojawiają sie i znikają wedlug nieznanego klucza i prawdopodobnie widzimisia jakiegos urzędasa z Warszawy. Byc moze nadszedł juz czas aby odciąć sie od warszawki, zabronić ładowania samolotom LOT w Krakowie i stworzyć własna linie lotnicza o nazwie Air Cracovia. Prezesem tej linii powienien zostac Pan Pamula ktory do niedawna zarządzał lotniskiem w Krakowie ale go usunęli bo podpadł PiSowi i na jego miejsce dali jakiegos obszczymura w pieluchach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska