https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łuk triumfalny w Warszawie powstanie w 2020 roku na pamiątkę Bitwy Warszawskiej 1920? Premier Mateusz Morawiecki: Powstanie w krótkim czasie

Kacper Rogacin
Fot. Piotr Smolinski / Polska Press
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że w krótkim czasie w Warszawie stanie pomnik upamiętniający Bitwę Warszawską, wielkie zwycięstwo polskiej armii nad wojskami bolszewickiej Rosji. Premier zaznaczył, że on sam chciałby, by w stolicy stanął łuk triumfalny. Władze Warszawy są sceptycznie nastawione do pomysłu szybkiej budowy łuku triumfalnego.

- Pomnik Bitwy Warszawskiej powinien być już 20 lat temu, 30 lat temu, 10 lat temu, powinien być w przyszłym roku. Nie będzie, ale obiecuję, on stanie w krótkim czasie. Musi stanąć w krótkim czasie - tak premier Mateusz Morawiecki odpowiedział na pytanie podczas piątkowej sesji Q&A (pytania i odpowiedzi), przeprowadzonej za pośrednictwem Facebooka.

- Proszę pytać też władze Warszawy, dlaczego nie ma pomnika, bo władze Warszawy są tutaj niestety mało kooperatywne - dodał.

Rabiej: Zakładam, że to nie powstanie

Zdaniem Mateusza Morawieckiego, Bitwa Warszawska, której stuletnią rocznice będziemy obchodzili 15 sierpnia 2020 roku, zasługuje na szczególne upamiętnienie w postaci pomnika. Sam premier stwierdził, że jego zdaniem powinien być to łuk triumfalny.

"W historii Europy i świata były chwile decydujące. Bitwa Warszawska 1920 była jedną z nich. Polacy ocalili ojczyznę i cały kontynent. Wszyscy mamy wobec nich wielki dług wdzięczności. Bez nich nie byłoby nas, a także Europy, jaką dzisiaj znamy. Zasługują na wielkie upamiętnienie" - napisał Morawiecki na Twitterze w niedzielę.

Władze Warszawy są jednak dość sceptyczne, co do pomysłu szybkiej budowy łuku triumfalnego. Wiceprezydent stolicy Paweł Rabiej zwrócił uwagę, że Warszawa ma pilniejsze potrzeby, niż budowa łuku triumfalnego.

"Biorąc pod uwagę mitomanię i nieudolność Mateusza Morawieckiego zakładam, że TO nie powstanie. Ale gdyby miało: Panie Premierze, Warszawa ma wiele potrzeb. Pana rząd ograbił nas z wielu potrzebnych inwestycji, proszę sfinansować obwodnicę albo Sinfonia Varsovia" - napisał.

Łuk triumfalny powstanie, ale nie na rocznicę Bitwy Warszawskiej

Rada Warszawy poparła w lipcu 2019 roku projekt uchwały, dotyczący budowy pomnika Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Projekt zakłada, że monument stanie na placu na Rozdrożu. Zaznaczono jednak, że realizacja projektu nie zostanie ukończona do 15 sierpnia 2020 roku, czyli do setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka "SE". Kandydaci w bezpośrednich starciach

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Polihistor

Taaaaaa, "premier chce" .....

My wszyscy, normalnie myślący, tego chcemy.

I oczekujemy od władzy, że się za to (wreszcie!) energicznie zabierze, bo wstyd, że tak długo się na ten temat gada - i nic!

I nie pożałujemy grosza!

J
Jan Stańczyk

Wreszcie będzie ŁUK TRIUMFALNY ! Nawet popaprańcy z PO i lewactwa ( wrogowie Polski) nie zablokują budowy !!!!!!!!!!!!

P
Podpis
25 listopada, 11:24, Gość:

I BARDZO DOBRZE.

W MIEJSCE PAŁACU STALINA SYMBOLU OKUPACJI SOWIECKIEJ POLSKI. ZBURZYĆ TEN HANIEBNY PAŁAC KULTURY. Pewnie zaraz potomki sowieckie, stalinowskie będą wyć.

25 listopada, 16:47, Gość:

Ot wiejski filozof powiedział co mu śfagier oznajmił. BEJEM BURZYĆ, NIE TAKIE RZECZY MY ZE ŚFAGREM ROZBIERALI

Oj komuszku. Wasz czas sie skończył. Czas juz odejść na śmietnik historii. Pogodzcie sie z tym w końcu. Czas najwyższy.

G
Gość

Mateusz albo fantazjuje albo wymyśla cuda wianki

i łuki , może srebrną wieżę a la Eiffel postawimy ?

z
znaffca
25 listopada, 22:49, Gość:

Popieram.Najwyższy czas.Tylko nebolszewicy i pomioty komunistyczne dominują w życiu publicznym ,i blokują Patriotyczne projekty.

Może wreszcie coś wam wyjdzie, katofaszystowskie nieudaczniki. Bo z 1 mln elektrycznych samochodów nie zbudowaliście jeszcze żadnego, a z 1 mln mieszkań tylko 900. Gratulacje :-)

K
Kapral

Ma być pomnik papieża większy niż Jezus w Rio, są schody do tupolewa to niech będzie i łuk tryumfalny! Na szczycie łuku musi się znaleźć Jarosław z Adrianem i Krystyną a w środku Antoni z czołgami i śmigłowcami!

G
Gość

Popieram.Najwyższy czas.Tylko nebolszewicy i pomioty komunistyczne dominują w życiu publicznym ,i blokują Patriotyczne projekty.

P
Ps wro

Polandia to Polandia. Warszawska republika bananowa, żyjąca i budująca łuki z waszych podatków. Łuki na ch....potrzebne, oprócz sloikom z Wawy, żeby mogli się lansować przy Łuku.

w
worek

Nawet w PRL na tysiąclecie państwa stawiano praktyczne pomniki tego wydarzenia czyli szkoły... A u nas. w XXIw., zamiast przedszkola, szkoły, żłobka, które równie dobrze na to by się nadawało postawi się łuk jak w Rzymie czy XIX wiecznej Francji... Można to zrobić inaczej: żeby było dostojnie a jednocześnie dla dobra mieszkańców. Czemu nie może być szkoły im. Bohaterów Bitwy Warszawaskiej? Ale nie, w kraju w którym ludzie umierają pod szpitalami, gdzie na lekarza czeka się kilka lat, będziemy stawiać strzeliste łuki... Puknijcie wy się w głowę ludzie. Przecież to jest po prostu smutne.

G
Gość
25 listopada, 11:24, Gość:

I BARDZO DOBRZE.

W MIEJSCE PAŁACU STALINA SYMBOLU OKUPACJI SOWIECKIEJ POLSKI. ZBURZYĆ TEN HANIEBNY PAŁAC KULTURY. Pewnie zaraz potomki sowieckie, stalinowskie będą wyć.

25 listopada, 16:47, Gość:

Ot wiejski filozof powiedział co mu śfagier oznajmił. BEJEM BURZYĆ, NIE TAKIE RZECZY MY ZE ŚFAGREM ROZBIERALI

25 listopada, 16:57, Gość:

A kim jest śwagier z wykształcenia? Rencistą panie z wykształcenia jest.

Śwagier panie to dobry chłop ino schorowany, a jak nie pije to i w polu pomoże.

G
Gość
25 listopada, 11:24, Gość:

I BARDZO DOBRZE.

W MIEJSCE PAŁACU STALINA SYMBOLU OKUPACJI SOWIECKIEJ POLSKI. ZBURZYĆ TEN HANIEBNY PAŁAC KULTURY. Pewnie zaraz potomki sowieckie, stalinowskie będą wyć.

25 listopada, 16:47, Gość:

Ot wiejski filozof powiedział co mu śfagier oznajmił. BEJEM BURZYĆ, NIE TAKIE RZECZY MY ZE ŚFAGREM ROZBIERALI

A kim jest śwagier z wykształcenia? Rencistą panie z wykształcenia jest.

O
Okiem Barei

A czemu nie procę triumfalną, proca bardziej przypomina palce złożone w literę V, mazowiecki wymachiwał, walesa i inni to czemu nie proca ?? czemu łuk ma być lepszy od procy ??

Domagam się konsultacji społecznych w tym przypadku, chyba że Mateuszek Kłamczuszek zbuduje ten twór z własnych pieniędzy i na własnej ziemi, najlepiej tej co kupił tak okazyjnie od sukienkowych to konsultacje zbędne.

G
Gość

A dlaczego Warszawa i Warszawa! Trzaskowski pokazal ze ma kupe kasy bo trwoni miliony na teczowych, na jakies strefy relaksu z palet na ktorych nikt nie siada bo smrod z ulicy ich nie relaksuje. Sa inne miasta oprocz Warszawy. Trzaskoeski wiecznie placze ze nie maja pieniedzy. Jak beda trwonic to niech klepia biede. Warszawiacy niech protestuja a nie stale msla ze sa pepkiem swiata. Sloiki takiego gospodarza sobie wybraly? No to maja. Inni tez maja swoje problemy.

G
Gość
25 listopada, 11:24, Gość:

I BARDZO DOBRZE.

W MIEJSCE PAŁACU STALINA SYMBOLU OKUPACJI SOWIECKIEJ POLSKI. ZBURZYĆ TEN HANIEBNY PAŁAC KULTURY. Pewnie zaraz potomki sowieckie, stalinowskie będą wyć.

Ot wiejski filozof powiedział co mu śfagier oznajmił. BEJEM BURZYĆ, NIE TAKIE RZECZY MY ZE ŚFAGREM ROZBIERALI

G
Gość
25 listopada, 11:24, Gość:

I BARDZO DOBRZE.

W MIEJSCE PAŁACU STALINA SYMBOLU OKUPACJI SOWIECKIEJ POLSKI. ZBURZYĆ TEN HANIEBNY PAŁAC KULTURY. Pewnie zaraz potomki sowieckie, stalinowskie będą wyć.

25 listopada, 15:36, Gość:

Na tej samej zasadzie zburzmy tez wroclawski Ratusz i polowe miasta bo budowali go NIEMCY.

Ale o czym tu dyskutować jak debilnie pusty kałmuk jest debilnie pusty, burzył będzie i już idiota, czemu BO IDIOTA

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska