https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych?

pb, mk, gs
Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych?
Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych? Anna Kaczmarz
Małopolska gości przedstawicieli rządu, którzy w naszym województwie mają kilkudniowe posiedzenie wyjazdowe. Ekipą rządząca wraz z premier Ewą Kopacz deklaruje na spotkaniach ważne decyzje dotyczą Krakowa i Małopolski. Małopolanie czekają jednak na najważniejszą jakim ma być budowa nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko, która ma skrócić przejazd z Krakowa do Zakopanego o około godzinę.

Tydzień temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakończyło konsultacje programu inwestycji kolejowych. W ministerialnej wersji programu trasa skracająca dojazd pociągiem do Zakopanego i Nowego Sącza znajduje się na liście rezerwowej, co oznacza, że nie powstanie  w najbliższych latach. Zwolennicy budowy nowej linii i przywrócenia ruchu na torach łączących Nowy Sącz i Chabówkę mobilizowali Małopolan do wysyłania petycji w sprawie przesunięcia linii Podłęże - Piekiełko na listę podstawową inwestycji kolejowych. Efekt jest taki, że z naszego regionu napłynęło najwięcej uwag - przypomina "Dziennik Polski".
Gdyby rzeczywiście padła deklaracja o budowie nowej linii kolejowej, byłaby to nie tylko najważniejsza, ale i najkosztowniejsza obietnica złożona w ciągu dwudniowej wizyty w Małopolsce. 

- Ostateczna decyzja będzie należała do rady ministrów, ja bezpośrednio za kolej nie odpowiadam – powiedział Olszewski. - Pierwotna wartość tego projektu to 6 mld zł, teraz mówi się, że może kosztować nawet 9 mld zł, wiec najistotniejsze będą źródła finansowania. Jest zbyt wcześnie aby o tym mówić, sprawą zajmie się rada ministrów. Na jutrzejszym posiedzeniu rady ministrów temat nie będzie poruszany ale decyzji można się spodziewać do dwóch tygodni – zapewnił Olszewski w rozmowie z "Gazetą Krakowską".

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sgb
To nieprawdopodobne że ci szmaciarze nie wstydzą się po raz kolejny tak traktować ludzi w małopolsce jakby uważali nas za kompletnych idiotów. Pamiętamy ile razy i co obiecywaliście i jak się z tych obietnic wywiązywaliście. A teraz idźcie już stąd bo się niedobrze człowiekowi robi na widok naszych "elit" politycznych
a
ard
Poziom żenady sitwy rządowej PO-PSL już dawno został przekroczony. Przecież linia kolejowa Podłęże-Piekiełko została wpisana do Kontraktu Terytorialnego w którym Rząd zobowiązał się do wybudowania i sfinansowania tej inwestycji do roku 2023. Kontrakt terytorialny został podpisany i w świetle jupiterów ogłoszony przez marszałka Sowę też z PO. A teraz jakaś dyskusja i zastanawianie się czy realizować? Realizacja tej lini kolejowej jest psim obowiązkiem Rządu !!!!!! W normalnych warunkach przedstawiciele Rządu niewykonujący tego co podpisali znaleźliby się na Monteluppich a nie jeżdża po kraju i jeszcze się mądrzą. Do roboty nieroby realizować zobowiązania, które podpisaliście bo żyjecie za nasze pieniądze i to my obywatele jesteśmy waszym pracodawcą.
N
Niemiec w Polsce
zamiast do Zakopany duzo wazniejszy byloby godzine szybszy do Katowice. Ale tam nic nie idzie do przodu?

Lepej kilka male i opacalny poprawki niz jakis prestizowy ale malo oplacalny projeky 
M
MackieMajcher
Panie @Niemiec w Polsce, przebudowa E30 jest skutecznie blokowana przez zarządcę A4 Stalexport i nie jest to, jak Pan piszesz "kilka male i opacalny poprawki", a duży i kompleksowy remont linii, niestety ślimaczący się już o wiele za długo...A linia Podłęże - Piekiełko - Chabówka/Nowy Sącz też nie jest "jakis prestizowyale malo oplacalny projeky", bo oprócz opisanego skrócenia czasu dojazdu do Zakopnego, skróceniu uległby dojazd do NSącza, i co ważniejsze, ułatwiony zostałby ruch pociągów towarowych Plavec/Muszyna - NSącz -Kraków.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska