https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych?

pb, mk, gs
Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych?
Małopolska zyska nową linię kolejową? 6 czy 9 miliardów złotych? Anna Kaczmarz
Małopolska gości przedstawicieli rządu, którzy w naszym województwie mają kilkudniowe posiedzenie wyjazdowe. Ekipą rządząca wraz z premier Ewą Kopacz deklaruje na spotkaniach ważne decyzje dotyczą Krakowa i Małopolski. Małopolanie czekają jednak na najważniejszą jakim ma być budowa nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko, która ma skrócić przejazd z Krakowa do Zakopanego o około godzinę.

Tydzień temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakończyło konsultacje programu inwestycji kolejowych. W ministerialnej wersji programu trasa skracająca dojazd pociągiem do Zakopanego i Nowego Sącza znajduje się na liście rezerwowej, co oznacza, że nie powstanie  w najbliższych latach. Zwolennicy budowy nowej linii i przywrócenia ruchu na torach łączących Nowy Sącz i Chabówkę mobilizowali Małopolan do wysyłania petycji w sprawie przesunięcia linii Podłęże - Piekiełko na listę podstawową inwestycji kolejowych. Efekt jest taki, że z naszego regionu napłynęło najwięcej uwag - przypomina "Dziennik Polski".
Gdyby rzeczywiście padła deklaracja o budowie nowej linii kolejowej, byłaby to nie tylko najważniejsza, ale i najkosztowniejsza obietnica złożona w ciągu dwudniowej wizyty w Małopolsce. 

- Ostateczna decyzja będzie należała do rady ministrów, ja bezpośrednio za kolej nie odpowiadam – powiedział Olszewski. - Pierwotna wartość tego projektu to 6 mld zł, teraz mówi się, że może kosztować nawet 9 mld zł, wiec najistotniejsze będą źródła finansowania. Jest zbyt wcześnie aby o tym mówić, sprawą zajmie się rada ministrów. Na jutrzejszym posiedzeniu rady ministrów temat nie będzie poruszany ale decyzji można się spodziewać do dwóch tygodni – zapewnił Olszewski w rozmowie z "Gazetą Krakowską".

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sgb
To nieprawdopodobne że ci szmaciarze nie wstydzą się po raz kolejny tak traktować ludzi w małopolsce jakby uważali nas za kompletnych idiotów. Pamiętamy ile razy i co obiecywaliście i jak się z tych obietnic wywiązywaliście. A teraz idźcie już stąd bo się niedobrze człowiekowi robi na widok naszych "elit" politycznych
a
ard
Poziom żenady sitwy rządowej PO-PSL już dawno został przekroczony. Przecież linia kolejowa Podłęże-Piekiełko została wpisana do Kontraktu Terytorialnego w którym Rząd zobowiązał się do wybudowania i sfinansowania tej inwestycji do roku 2023. Kontrakt terytorialny został podpisany i w świetle jupiterów ogłoszony przez marszałka Sowę też z PO. A teraz jakaś dyskusja i zastanawianie się czy realizować? Realizacja tej lini kolejowej jest psim obowiązkiem Rządu !!!!!! W normalnych warunkach przedstawiciele Rządu niewykonujący tego co podpisali znaleźliby się na Monteluppich a nie jeżdża po kraju i jeszcze się mądrzą. Do roboty nieroby realizować zobowiązania, które podpisaliście bo żyjecie za nasze pieniądze i to my obywatele jesteśmy waszym pracodawcą.
N
Niemiec w Polsce
zamiast do Zakopany duzo wazniejszy byloby godzine szybszy do Katowice. Ale tam nic nie idzie do przodu?

Lepej kilka male i opacalny poprawki niz jakis prestizowy ale malo oplacalny projeky 
M
MackieMajcher
Panie @Niemiec w Polsce, przebudowa E30 jest skutecznie blokowana przez zarządcę A4 Stalexport i nie jest to, jak Pan piszesz "kilka male i opacalny poprawki", a duży i kompleksowy remont linii, niestety ślimaczący się już o wiele za długo...A linia Podłęże - Piekiełko - Chabówka/Nowy Sącz też nie jest "jakis prestizowyale malo oplacalny projeky", bo oprócz opisanego skrócenia czasu dojazdu do Zakopnego, skróceniu uległby dojazd do NSącza, i co ważniejsze, ułatwiony zostałby ruch pociągów towarowych Plavec/Muszyna - NSącz -Kraków.

Wybrane dla Ciebie

Za duże na MŚP, za małe na korporację. Unia stworzy nową kategorię firm

Za duże na MŚP, za małe na korporację. Unia stworzy nową kategorię firm

Metropolita krakowski z wizytą w Rzymie. Wiadomo, z kim się spotkał

Metropolita krakowski z wizytą w Rzymie. Wiadomo, z kim się spotkał

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska