
Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Mercedesa Klasy E odruchowo porównuje się do BMW Serii 5 oraz Audi A6. O ile Audi A6 jest na rynku już od jakiegoś czasu, tak dwa pozostałe modele to niemal rynkowe nowości skierowane do zupełnie innej grupy odbiorców. BMW ma więcej sportowych cech i jeśli ktoś woli stateczny, elegancki charakter, w ofercie Klasy E znajdzie więcej możliwości. Jestem bardzo ciekaw odmiany AMG (choćby AMG Line) z mocniejszym napędem bez hybrydy. Może on ma nieco ostrzejszy charakter, który zadowoli kierowcę o sportowych aspiracjach.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Bagażnik jest głęboki, ale dość płytki. To oczywiście wina napędu i umiejscowienia baterii. Nie mamy do dyspozycji miejsca pod podłogą, więc próba przewiezienia czegoś wyższego może skończyć się fiaskiem. Dla tych, którym zależy na funkcjonalności i pojemności bagażnika, o wiele lepszym rozwiązaniem będzie Kombi, które zawsze w wykonaniu Klasy E oferowało przepastny bagażnik. Tu jest skromnie, choć po złożeniu oparć kanapy mamy płaską podłogę i dość duże przejście do kabiny pasażerskiej. Spoglądając na liczby, do dyspozycji mamy od 370 do 750 litrów pojemności. Raczej bez rewelacji.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Mercedesa Klasy E odruchowo porównuje się do BMW Serii 5 oraz Audi A6. O ile Audi A6 jest na rynku już od jakiegoś czasu, tak dwa pozostałe modele to niemal rynkowe nowości skierowane do zupełnie innej grupy odbiorców. BMW ma więcej sportowych cech i jeśli ktoś woli stateczny, elegancki charakter, w ofercie Klasy E znajdzie więcej możliwości. Jestem bardzo ciekaw odmiany AMG (choćby AMG Line) z mocniejszym napędem bez hybrydy. Może on ma nieco ostrzejszy charakter, który zadowoli kierowcę o sportowych aspiracjach.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Bagażnik jest głęboki, ale dość płytki. To oczywiście wina napędu i umiejscowienia baterii. Nie mamy do dyspozycji miejsca pod podłogą, więc próba przewiezienia czegoś wyższego może skończyć się fiaskiem. Dla tych, którym zależy na funkcjonalności i pojemności bagażnika, o wiele lepszym rozwiązaniem będzie Kombi, które zawsze w wykonaniu Klasy E oferowało przepastny bagażnik. Tu jest skromnie, choć po złożeniu oparć kanapy mamy płaską podłogę i dość duże przejście do kabiny pasażerskiej. Spoglądając na liczby, do dyspozycji mamy od 370 do 750 litrów pojemności. Raczej bez rewelacji.