https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z powodu budowy w Krakowie linii tramwajowej do Mistrzejowic ucierpiały okoliczne ulice. Jest wniosek o ich remont

Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie Wojciech Matusik
Mieszkańcy zgłaszają, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic znacząco wpływa na pogorszenie stanu technicznego okolicznych ulic. Sprawą zajął się radny Piotr Moskała, który wystosował interpelację w tej sprawie. Władze Krakowa odpowiadają, że sprawdzą, czy są konieczne remonty dróg w rejonie inwestycji.

- Wielu mieszkańców zgłasza, że trwająca budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic znacząco wpływa na pogorszenie stanu technicznego okolicznych ulic. Szczególnie dotyczy to takich miejsc jak: wlot ul. Strzelców, ul. Rondo Barei, ul. Dobrego Pasterza, ul. Pilotów, ul. Młyńska Boczna - wylicza radny Piotr Moskała, wiceprzewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Krakowa.

Proponuje specjalny fundusz na remonty

Złożył interpelację do prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego, w której przypomniał, że w przyszłym roku planowane jest zakończenie budowy linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic.

"Podczas budowy zostały zaplanowane liczne objazdy lokalnymi i osiedlowymi ulicami głównie Dzielnicy III Prądnik Czerwony. Pomimo tego, że nie zostały one bezpośrednio zniszczone przez pojazdy budowy, wzmożony ruch doprowadził do ich znacznego wyeksploatowania i zniszczenia" - podkreślił w interpelacji radny Piotr Moskała.

Zawnioskował w niej o to, aby w 2026 r. zostały zaplanowane w budżecie Krakowa środki (np. w postaci specjalnego funduszu) przeznaczone na modernizację infrastruktury przyległej do realizowanej obecnie inwestycji.

Po wybudowaniu nowej linii przeprowadzą inwentaryzację

Wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik odpowiedział, że wśród regulacji normujących opracowywanie i uchwalanie budżetu Krakowa brak przepisów, które pozwalałyby na wyodrębnienie specjalnego funduszu przeznaczonego na modernizację infrastruktury przyległej do inwestycji pn. „Budowa linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Meissnera - Mistrzejowice)”.

Poinformował jednocześnie, że po zakończeniu przedsięwzięcia "Zarząd Dróg Miasta Krakowa w ramach zadań własnych przeprowadzi inwentaryzację ulic bezpośrednio przylegających do inwestycji i w przypadku złego stanu technicznego, umieści je na liście hierarchicznej do tzw. Programu Modernizacji Dróg".

- Wspólnie z radą i zarządem Dzielnicy III Prądnik Czerwony dopilnujemy, by po zakończeniu budowy wskazać konkretne odcinki wymagające pilnej naprawy - podkreśla radny Piotr Moskała.

Nowa trasa tramwajowa z tunelem pod rondem Polsadu

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka Nawrocki - Trzaskowski

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r., ale może przeciągnąć się na początek 2026 r.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Rondo na wjeździe do Zakopanego w rozkwicie. Kwiatowa rozeta wita gości

Rondo na wjeździe do Zakopanego w rozkwicie. Kwiatowa rozeta wita gości

Do Krakowa zjechały na targi małe, mobilne... domy. Ile za ruchomy metr?

Do Krakowa zjechały na targi małe, mobilne... domy. Ile za ruchomy metr?

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska