Przeciążona trasa przez Wieliczkę. Ponad 20 tys. samochodów na dobę
- Planujemy rozpocząć prace budowlane przed wakacjami. Teraz przygotowujemy projekt organizacji ruchu na czas robót – został on przekazany samorządom do konsultacji, a kolejnym etapem będzie jego weryfikacja przez Policję. Te prace projektowe zajęły dużo czasu, bo to trudne i skomplikowane miejsce. Tą trasą porusza się codziennie ok. 22 tysięcy samochodów (dane według Generalnego Pomiaru Ruchu z lat 2020-2021 – red.). To ogromne natężenie ruchu i musimy dobrze przygotować się na ten etap budowy – przekazał nam w piątek (23 maja) Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Nowy węzeł na DK 94. Budowa do 2027 roku. Gigantyczne utrudnienia
Bezkolizyjny węzeł wielicki powstanie w miejscu obecnego, standardowego skrzyżowania DK 94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną - tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan.
W ramach inwestycji wartej 53 mln zł wykonane zostaną m.in. estakada o długości ok. 70 metrów (poprowadzona będzie nią DK 94), a pod nią rondo z którego będzie można wjechać na drogę w kierunku Krakowa lub Tarnowa. Do ronda poprowadzi także zjazd dla kierowców jadących od Bochni. Z kolei wjazd z Krakowa będzie odbywał się tak jak dziś: ulicą Krakowską do ronda Wieliczan.
Planowany termin zakończenia całości inwestycji to czwarty kwartał 2027 roku. Podczas prac nie uda się uniknąć utrudnień w ruchu – od wręcz gigantycznych, po stosunkowo niewielkie – w zależności od rodzaju i postępów robót.
Będzie łatwiej dojechać z Wieliczki do Krakowa
Nowy układ drogowy ma udrożnić ruch na DK 94 oraz na wjeździe i wyjeździe z Wieliczki oraz umożliwić bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących w kierunku Krakowa i Bochni. Do rozładowania obecnych korków w tym rejonie ma przyczynić się nie tylko nowa infrastruktura drogowa, ale także likwidacja sygnalizacji świetlnej.

Pojedynek na marsze. Trzaskowski kontra Nawrocki
Inwestycja na DK 94 w Wieliczce jest realizowana w ramach trójstronnego porozumienia: pomiędzy GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim.
Za opracowanie dokumentacji projektowej oraz niezbędne uzgodnienia (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji czy wykup gruntów) odpowiadał samorząd Wieliczki. Większość pieniędzy na budowę nowego układu drogowego pochodzi z budżetu państwa, czyli z puli zarządcy DK94 (GDDKiA). W finansowaniu prac budowlanych będzie partycypował także powiat wielicki.