https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa estakady na wjeździe do Wieliczki – z poślizgiem. Przedłużają się ustalenia w sprawie objazdów. "Trudne i skomplikowane miejsce"

Jolanta Białek
Budowa estakady na wjeździe do Wieliczki miała ruszyć w kwietniu 2025. Termin ten prolongowano, na dziś - o około dwa miesiące
Budowa estakady na wjeździe do Wieliczki miała ruszyć w kwietniu 2025. Termin ten prolongowano, na dziś - o około dwa miesiące materiały GDDKiA
Umowę z budowniczym estakady nad drogą krajową 94 na wjeździe do Wieliczki podpisano w połowie marca tego roku. Początek robót zapowiadano na koniec kwietnia, ale inwestycja, która spowoduje gigantyczne utrudnienia na krajowej trasie oraz lokalnych drogach na granicy Wieliczki i Krakowa - wciąż nie ruszyła. Z informacji, które uzyskaliśmy w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wynika, że na dziś termin rozpoczęcia prac można określić tylko ogólnie, jako - latem 2025.

Przeciążona trasa przez Wieliczkę. Ponad 20 tys. samochodów na dobę

- Planujemy rozpocząć prace budowlane przed wakacjami. Teraz przygotowujemy projekt organizacji ruchu na czas robót – został on przekazany samorządom do konsultacji, a kolejnym etapem będzie jego weryfikacja przez Policję. Te prace projektowe zajęły dużo czasu, bo to trudne i skomplikowane miejsce. Tą trasą porusza się codziennie ok. 22 tysięcy samochodów (dane według Generalnego Pomiaru Ruchu z lat 2020-2021 – red.). To ogromne natężenie ruchu i musimy dobrze przygotować się na ten etap budowy – przekazał nam w piątek (23 maja) Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Nowy węzeł na DK 94. Budowa do 2027 roku. Gigantyczne utrudnienia

Bezkolizyjny węzeł wielicki powstanie w miejscu obecnego, standardowego skrzyżowania DK 94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną - tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan.

W ramach inwestycji wartej 53 mln zł wykonane zostaną m.in. estakada o długości ok. 70 metrów (poprowadzona będzie nią DK 94), a pod nią rondo z którego będzie można wjechać na drogę w kierunku Krakowa lub Tarnowa. Do ronda poprowadzi także zjazd dla kierowców jadących od Bochni. Z kolei wjazd z Krakowa będzie odbywał się tak jak dziś: ulicą Krakowską do ronda Wieliczan.

Planowany termin zakończenia całości inwestycji to czwarty kwartał 2027 roku. Podczas prac nie uda się uniknąć utrudnień w ruchu – od wręcz gigantycznych, po stosunkowo niewielkie – w zależności od rodzaju i postępów robót.

Będzie łatwiej dojechać z Wieliczki do Krakowa

Nowy układ drogowy ma udrożnić ruch na DK 94 oraz na wjeździe i wyjeździe z Wieliczki oraz umożliwić bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących w kierunku Krakowa i Bochni. Do rozładowania obecnych korków w tym rejonie ma przyczynić się nie tylko nowa infrastruktura drogowa, ale także likwidacja sygnalizacji świetlnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pojedynek na marsze. Trzaskowski kontra Nawrocki

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Inwestycja na DK 94 w Wieliczce jest realizowana w ramach trójstronnego porozumienia: pomiędzy GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim.

Za opracowanie dokumentacji projektowej oraz niezbędne uzgodnienia (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji czy wykup gruntów) odpowiadał samorząd Wieliczki. Większość pieniędzy na budowę nowego układu drogowego pochodzi z budżetu państwa, czyli z puli zarządcy DK94 (GDDKiA). W finansowaniu prac budowlanych będzie partycypował także powiat wielicki.

Wybrane dla Ciebie

„Szlak Dolinek Jurajskich na raty” – PTTK zaprasza na weekendową wycieczkę

NASZ PATRONAT
„Szlak Dolinek Jurajskich na raty” – PTTK zaprasza na weekendową wycieczkę

Z Krakowa do Gdyni na rowerach i motorach. Wyruszył wojskowy rajd pamięci

Z Krakowa do Gdyni na rowerach i motorach. Wyruszył wojskowy rajd pamięci

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska