Miejsce dla start-upów w sercu Warszawy

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Na 38. piętrze biurowca Warsaw Spire, miało miejsce uroczyste otwarcie działającego na europejską skalę centrum współpracy startupów i korporacji. The Heart Warsaw obsługuje największe polskie firmy i międzynarodowe korporacje w pozyskiwaniu innowacji od młodych spółek technologicznych z Europy i Izraela.

Centrum współpracy korporacji i startupów

Ekosystem startupów jest dla dużych firm cennym źródłem innowacji. Korporacje mają skalę i pieniądze, ale brakuje im zwinności, którą mają startupy. Widzieliśmy już wielokrotnie, że połączenie sił może być dla obu stron bardzo korzystne” – mówi Tomasz Rudolf, prezes D-RAFT i współtwórca centrum.

Kompleksowa obsługa korporacji

The Heart Warsaw jest dla korporacji punktem kontaktu i spotkań z europejskim środowiskiem przedsiębiorców. Wsparcie udzielane korporacjom jest kompleksowe - od przygotowania organizacji do współpracy ze startupami, przez dedykowany scouting, aż po pilotażowe wdrożenia.

W przestrzeni The Heart Warsaw spotykać się będzie działający już od dwóch lat Corporate Club, którego celem jest wymiana doświadczeń liderów odpowiedzialnych za innowacje i cyfrową transformację biznesu. W projekt zaangażowały się już m.in. takie przedsiębiorstwa jak BNP Paribas, Orbis, ING Bank Śląski, Microsoft, EY, PKO Bank Polski czy PZU.

Wsparcie skalowania startupów

The Heart uzupełnia europejski ekosystem inkubatorów i akceleratorów, wspierając dojrzałe już startupy na kolejnych etapach rozwoju. Dedykowaną dla takich spółek inicjatywą jest ScaleUp Club, który skupia najlepsze, gotowe do skalowania firmy i wspiera je w zdobywaniu korporacyjnych klientów oraz partnerów. W ten sposób The Heart buduje grupę firm dążących do szybkiej międzynarodowej ekspansji.

Programy tematyczne

Po otwarciu swojej przestrzeni, The Heart Warsaw uruchomi kompleksowe programy tematyczne związane z obszarami, w których wykorzystywane są nowoczesne rozwiązania technologiczne: Omnichannel, HealthTech, Internet of Things oraz Smart City. Jako pierwszy wystartował już program FinTech - dedykowany sektorowi bankowemu oraz branży finansowej.

- Nasze programy są nakierowane na potrzeby dużych spółek. W ramach każdego programu, poszukujemy startupów, które mają już pierwsze wdrożenia i przychody. Chcemy pomóc, by pierwsze kontakty zamieniały się bardzo szybko w kontrakty - powiedział Jędrzej Iwaszkiewicz, współtwórca The Heart Warsaw.

W ramach programu FinTech, The Heart Warsaw ściśle współpracuje z globalnym programem Mastercard StartPath, wspierającym rozwój startupów.

- Jako ponad 50-letnia spółka FinTech’owa, Mastercard chętnie dzieli się swoim know-how i doświadczeniami z wprowadzania nowatorskich rozwiązań w życie. Rozumiemy i doceniamy korzyści wynikające ze współpracy ze startupami, zarówno dla biznesu, jak i całej gospodarki. Jestem przekonany, że The Heart mocno przyczyni się do wyniesienia Polski na pozycję regionalnego lidera obszaru FinTech – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard.


Technologiczne serce miasta

The Heart Warsaw mieści na 38. piętrze biurowca Warsaw Spire. Obiekt ten należy do jednego ze współtwórców inicjatywy - firmy Ghelamco, która przeznaczyła dla centrum całe piętro biurowca, czyli ponad 1700 m2.

- Warsaw Spire i Plac Europejski to nowe centrum biznesowe Warszawy. Cieszymy się, że możemy być partnerem inicjatywy, która pozycjonuje Warszawę jako międzynarodowe centrum innowacji, przyciągające korporacje i startupy z całej Europy – powiedział Jeroen Van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco CEE.

W uruchomienie przestrzeni zaangażowała się również firma Samsung Electronics Polska. Jako partner The Heart Warsaw zapewnia pełne wsparcie technologiczne w postaci swoich urządzeń. Centrum zostało wyposażone m.in. w profesjonalne monitory, urządzenia mobilne (smartfony, zestawy VR), a także oprogramowanie MagicInfo.

- Współpraca z The Heart Warsaw to kolejny krok firmy Samsung w kierunku zwiększenia swojego zaangażowania w prężnie rozwijające się środowisko startupów. Wiemy, że kultura pracy start-upów oraz ich nieszablonowe podejście do wielu zagadnień z dziedziny nowych technologii, może zaowocować wypracowaniem interesujących rozwiązań dla dużych firm i korporacji. Z drugiej strony liczymy na to, że dzięki The Heart Warsaw młodzi przedsiębiorcy będą mogli z większą skutecznością realizować i komercjalizować swoje pomysły, a także uzyskiwać szybki, bezpośredni feedback od swoich potencjalnych inwestorów. Wierzymy, że The Heart Warsaw okaże się tym zastrzykiem dodatkowej energii, który pozwoli polskiej scenie startupowej wznieść się o kolejny poziom wyżej – mówi Jacek Łęgiewicz, Dyrektor ds. Publicznych, Samsung Electronics Polska.

Materiał oryginalny: Miejsce dla start-upów w sercu Warszawy - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3