Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkaniec Zatora padł ofiarą oszusta, który podał się za pracownika banku. Policjanci apelują o ostrożność i rozsądek

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Policjanci z komisariatu w Zatorze prowadzą postępowanie w sprawie oszusta podającego się za pracownika banku
Policjanci z komisariatu w Zatorze prowadzą postępowanie w sprawie oszusta podającego się za pracownika banku KPP Oświęcim / zdjęcie ilustracyjne
Policjanci z komisariatu w Zatorze prowadzą postępowanie w sprawie oszusta, który podając się za pracownika banku oszukał mieszkańca Zatora. 46-letni mężczyzna stracił 3000 złotych. Sprawca podszył się pod infolinię banku.

46-latek z Zatora uwierzył fałszywemu pracownikowi banku

Zdarzenie miało miejsce, we wtorek, 7 listopada. Do 46-letniego mieszkańca Zatora zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał informację, że na jego konto włamali się hakerzy i próbują dokonać dwóch przelewów. Oczywiście specjaliści banku zablokowali przelewy, jednakże teraz należy pilnie blikiem przelać pieniądze na konto bezpieczne.

- 46 – latek oświadczył, że nie wierzy w tę historię, ponieważ połączenie nie jest z infolinii banku. Wtedy oszust zapewnił, że za chwilę zadzwoni do niego pracownik infolinii banku. Kiedy po kilku minutach telefon zadzwonił na wyświetlaczu mężczyzna zobaczył nazwę infolinii banku. Wtedy pokrzywdzony dał wiarę oszustowi. Wygenerował kod blik udostępniając oszustowi 3000 złotych - informuje Małgorzata Jurecka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu.

Apel policji w Oświęcimiu: zachowaj rozsądek, gdy w telefonie usłyszysz, że twoje oszczędności są zagrożone. To jest oszustwo!

Oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych. - W chwili, gdy na telefon dzwoni osoba podająca się za pracownika banku informująca, że konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na nas kredyt, każdą taką wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa - dodaje Małgorzata Jurecka.

Jak dodaje, w takiej sytuacji najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji. Wtedy upewnimy się, że oszczędności nie są zagrożone. Aby wprowadzić w błąd hakerzy używają specjalnego oprogramowania za pomocą którego podszywają się pod numer lub nazwę dowolnej instytucji czy osoby.

- Wystarczy wiedza o sposobach, którymi posługują się oszuści, aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta. Każdy mieszkaniec świadomy zagrożenia także może pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać to ostrzeżenie swojej rodzinie i znajomym, dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy - apeluje policjantka z oświęcimskiej komendy.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska