FLESZ - Rewolucja w prawie drogowym
Sypiący się, niewielki budynek dworca kolejowego w Miliku przestał istnieć. Niedawno dokonano jego rozbiórki, a kolejnym krokiem będzie budowa nowego obiektu. Projektem oraz wykonawstwem zajmuje się warszawska spółka SKB, która wygrała przetarg w formuje zaprojektuj wybuduj ogłoszony przez Polskie Koleje Państwowe.
Nowy dworzec w Miliku będzie miał około 100 mkw powierzchni. Jego wygląd został dostosowany do otoczenia. Będzie posiadał dwuspadowy dach, a budynek zostanie częściowo przeszkolony. Po obu stronach budynku zaplanowano wiaty, które będą odchodzić bezpośrednio od ścian. Nowy obiekt ma spełniać najwyższe standardy w zakresie obsługi podróżnych. Do ich dyspozycji będą też wiaty rowerowe oraz parkingi.
Podobne obiekty powstaną także w Łomnicy-Zdroju, Młodowie oraz Zubrzyku. Warszawska spółka w ramach wartego prawie 60 mln zł zadania zajmuje się bowiem modernizacją i budową w sumie 12 dworców kolejowych w Dolinie Popradu. Celem tej inwestycji PKP jest przedsięwzięcia jest podniesienie standardów obsługi i komfortu, zwiększenie dostępności dworców dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, poziomu bezpieczeństwa, a także estetyki i funkcjonalności budynków.
- Dworce w Dolinie Popradu to perełki, warto dbać o te, nieraz zabytkowe, budowle. Jestem przekonany, że dzięki tej inwestycji uzyskają one nowy blask - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Do połowy 2022 roku mają także zostać przebudowane i dostosowane do współczesnych standardów dworce w Barcicach, Piwnicznej, Piwnicznej-Zdroju, Rytrze, Wierchomli Wielkiej, Żegiestowie, Żegiestowie-Zdroju oraz Starym Sączu. Oprócz tego ostatniego są one objęte ochroną konserwatorską.
