Budynek dworcowy w Gorzowie Chrzanowskim dostanie drugie życie
Obecnie stary budynek dworcowy w Gorzowie straszy wyglądem. Dawno przestał służyć pasażerom, ale to ma się zmienić za sprawą wspomnianej modernizacji przewidzianej na lata 2025 - 2026.
Planujemy rozpoczęcie tej inwestycji w połowie tego roku i zakończenie około połowy 2026 - mówi Andrzej Saternus, burmistrz Chełmka.

Projekt zakłada przebudowę obiektu przy zachowaniu charakterystycznego dla lat 60. ub. wieku wyglądu oraz zagospodarowanie otoczenia.

Po zakończeniu pracy część obiektu będzie przeznaczona do obsługi pasażerów. W budynku ma m.in. powstać nowa poczekalnia dla podróżnych wraz z zapleczem, w tym toalety. Ponadto w projekcie przewidziano przeznaczenie części budynku pod działalność gospodarczą.

Obok wybudowane zostaną miejsca postojowe dla pasażerów, którzy będą tutaj chcieli zostawić samochód i jechać dalej pociągiem oraz wiata na rowery.
Koszt inwestycji sięga 1,5 mln zł. Gmina zdobyła dofinansowanie z funduszy unijnych.
Modernizacja peronów i torowisk w Gorzowie Chrzanowskim
Gorzów Chrzanowski był jednym z dworców na linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia, na którym w ramach modernizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, wybudowano przed ponad trzema laty nowe perony.

Dzięki inwestycji poprawił się komfort obsługi podróżujących w kierunku Trzebini i Krakowa czy w drugą stronę do Oświęcimia. Powstały nowe wyższe perony. Dla osób starszych i niepełnosprawnych skończyły się problemy z wejściem i wyjściem z pociągu.
Na peronach stanęły nowe wiaty z ławkami. Przebudowane zostały dojścia do peronów także pod kątem osób na wózkach inwalidzkich. Wydzielono stanowiska dla podróżnych, którzy na stację przyjeżdżają na rowerach.
Nowe oblicze dworca w Chełmku
Przypomnieć warto, że pod koniec 2022 roku gmina zakończyła przebudowę budynku dworcowego w samym Chełmku, który zyskał nowe oblicze podobnie jak całe jego otoczenie. Wcześniej gmina przejęła budynek od PKP.

Także w Chełmku w ramach wspomnianej inwestycji PKP PLK na linii 93 przebudowane zostały perony, torowiska i trakcja elektryczna.
Zobacz także:
