https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowa rewolucja dotarła do Doliny Popradu. Na popularnym szlaku trwa budowa przystanków i wymiana torów m.in. w Muszynie czy Żegiestowie

Joanna Mrozek
Budowa peronów i wymiana torów na odcinku popularnego szlaku kolejowego zwanego "kryniczanką". Kursuje tu komunikacja zastępcza
Budowa peronów i wymiana torów na odcinku popularnego szlaku kolejowego zwanego "kryniczanką". Kursuje tu komunikacja zastępcza Artur Królikowski
Kilkanaście przystanków kolejowych w Dolinie Popradu zostanie wyremontowanych przez PKP PLK. Prace na odcinku od Nowego Sącza aż po Krynicę-Zdrój mają usprawnić ruch pociągów. Oprócz udogodnień dla podróżnych poprzez przebudowę peronów wymieniane są tory.

Spis treści

Komunikacja zastępcza na czas remontu peronów od Starego Sącza po granicę państwa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w marcu ruszyły z inwestycją wartą blisko 191 mln zł na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów. Trasa ta popularnie nazywana „kryniczanką” łączy się z z linią nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój. Od Nowego Sącza aż po Krynicę-Zdrój wykonywane są prace, które usprawnią ruch kolejowy i podniosą komfort podróżowania. To wymaga jednak wyłączenia z użytkowania torów aż do 11 czerwca i wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej.

Podróżni, którzy do 11 czerwca zdecydują się na podróż pociągiem na trasie Tarnów – Leluchów będzie czekać przesiadka do autobusu.

Nowe udogodnienia dla podróżujących liniami kolejowymi nr 96 i 105

Wyremontowanych zostanie aż 12 stacji i przystanków kolejowych na Sądecczyźnie, a konkretnie: Stary Sącz, Rytro, Andrzejówka, Muszyna, Muszyna Zdrój, Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik oraz jeden w Tuchowie w powiecie tarnowskim. Prace już trwają.

- W ramach inwestycji, przebudowane zostaną perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Przebudowane obiekty będą w standardzie, zapewniającym lepszy komfort i dostępność do kolei wszystkich podróżnych - mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz odpowiednie oznakowanie.

Pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zostaną wybudowane pochylnie, a dla niewidomych i niedowidzących przewidziano ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

Wymiana torów, remontu mostu kolejowego w Muszynie i podniesienie prędkości do 120km/h

Na odcinku Stary Sącz – granica państwa wyremontowane zostaną tory i 23 przejazdy kolejowo-drogowe oraz 60 obiektów inżynieryjnych jak: mosty nad potokiem, przepusty, ściany oporowe. W tym jest także remont mostu kolejowego w Muszynie nad rzeką Poprad. Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Rytrze i w Muszynie pojawią się nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Planowane zadania obejmują również sieć trakcyjną na trasie między Starym Sączem a Piwniczną-Zdrój.

- Dzięki pracom wyeliminujemy ograniczenia w ruchu i podniesiemy prędkość nawet do 120 kilometrów na godzinę na szlaku Stary Sącz – Rytro. Zwiększymy jednocześnie poziom bezpieczeństwa – dodaje Szalacha. - Ponadto zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Efekty naszych prac doświadczą również podróżni na przystanku Piwniczna-Zdrój, gdzie planujemy odnowienie peronu.

W czerwcu robotnicy mają zakończyć zasadnicze prace, co pozwoli na wznowienie ruchu pociągów. Do końca roku wykonywane będą natomiast roboty końcowe wokół torów.

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska