Spis treści
Komunikacja zastępcza na czas remontu peronów od Starego Sącza po granicę państwa
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w marcu ruszyły z inwestycją wartą blisko 191 mln zł na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów. Trasa ta popularnie nazywana „kryniczanką” łączy się z z linią nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój. Od Nowego Sącza aż po Krynicę-Zdrój wykonywane są prace, które usprawnią ruch kolejowy i podniosą komfort podróżowania. To wymaga jednak wyłączenia z użytkowania torów aż do 11 czerwca i wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej.
Podróżni, którzy do 11 czerwca zdecydują się na podróż pociągiem na trasie Tarnów – Leluchów będzie czekać przesiadka do autobusu.
Nowe udogodnienia dla podróżujących liniami kolejowymi nr 96 i 105
Wyremontowanych zostanie aż 12 stacji i przystanków kolejowych na Sądecczyźnie, a konkretnie: Stary Sącz, Rytro, Andrzejówka, Muszyna, Muszyna Zdrój, Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik oraz jeden w Tuchowie w powiecie tarnowskim. Prace już trwają.
- W ramach inwestycji, przebudowane zostaną perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Przebudowane obiekty będą w standardzie, zapewniającym lepszy komfort i dostępność do kolei wszystkich podróżnych - mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz odpowiednie oznakowanie.
Pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zostaną wybudowane pochylnie, a dla niewidomych i niedowidzących przewidziano ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.
Wymiana torów, remontu mostu kolejowego w Muszynie i podniesienie prędkości do 120km/h
Na odcinku Stary Sącz – granica państwa wyremontowane zostaną tory i 23 przejazdy kolejowo-drogowe oraz 60 obiektów inżynieryjnych jak: mosty nad potokiem, przepusty, ściany oporowe. W tym jest także remont mostu kolejowego w Muszynie nad rzeką Poprad. Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Rytrze i w Muszynie pojawią się nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Planowane zadania obejmują również sieć trakcyjną na trasie między Starym Sączem a Piwniczną-Zdrój.
- Dzięki pracom wyeliminujemy ograniczenia w ruchu i podniesiemy prędkość nawet do 120 kilometrów na godzinę na szlaku Stary Sącz – Rytro. Zwiększymy jednocześnie poziom bezpieczeństwa – dodaje Szalacha. - Ponadto zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Efekty naszych prac doświadczą również podróżni na przystanku Piwniczna-Zdrój, gdzie planujemy odnowienie peronu.
W czerwcu robotnicy mają zakończyć zasadnicze prace, co pozwoli na wznowienie ruchu pociągów. Do końca roku wykonywane będą natomiast roboty końcowe wokół torów.
