https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Największa kolejowa inwestycja w Małopolsce postępuje. To nie tylko tunele, mosty, ale także drogi i chodniki. Rewolucja komunikacyjna trwa

Joanna Mrozek
Budowa nowego układu drogowego przy ul. Zakopiańskiej i Podhalańskiej w Rabce-Zdroju, widok z lotu ptaka
Budowa nowego układu drogowego przy ul. Zakopiańskiej i Podhalańskiej w Rabce-Zdroju, widok z lotu ptaka fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
To część inwestycji "Podłęże-Piekiełko", która będzie oddana do użytku w pierwszej kolejności - mowa o odcinkach od Chabówki do Rabki -Zdroju i dalej w kierunku Zarytego.

Odcinek linii kolejowej w Rabce-Zdrój będzie gotowy jako pierwsza

Już przeszło dwa lata temu ruszyła wyczekiwana inwestycja kolejowa w Małopolsce. Słynna linia 104 Chabówka-Nowy Sącz jest w trakcie modernizacji, a prace odbywają się na różnych jej odcinkach. Największy postęp widać na odcinku Chabówka - Rabka-Zdrój w kierunku Zarytego. Tam prace ruszyły w pierwszej kolejności. Tam układane są nowe tory, zabezpieczane skarpy. Gotowe są już mosty kolejowe Słonka, Poniczanka, Raba na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte. Mimo, że prace prowadzone są w górskim i wymagającym terenie to są prowadzone zgodnie z harmonogramem.

- Modernizacja linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz to nie tylko tory, stacje i przystanki. Budujemy również nowe drogi i chodniki - informuje PKP PLK S.A.

Zobacz postępy w ich budowie w Rabce-Zdroju.

W centrum Rabki-Zdroju postępują prace przy modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Orkana. Dzięki zastosowaniu czujników i nowoczesnego systemu sterowania ruchem pociągów zminimalizuje się czas zamknięcia rogatek przy przejeżdżających pociągach.

Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka - Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże - Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki.

Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska