W tym roku impreza będzie się koncentrowała wokół muzyki brytyjskiej doby renesansu i baroku. Do współtworzenia programu zaproszono Johna Butta - pochodzącego z Edynburga, wybitnego dyrygenta i muzykologa, specjalistę od dawnych praktyk wykonawczych i autora uznanych odczytań dzieł kompozytorów angielskich doby baroku.
- Stworzyliśmy bogaty program, który zaprezentuje brytyjską muzykę napisaną przed końcem XVIII wieku – mówi Butt. - Jednocześnie odkrywamy przed słuchaczami jej połączenia z muzyką kontynentalnej części Europy, w szczególności z dziełami polskich kompozytorów doby baroku.
Festiwal zainauguruje, 26 marca, najsłynniejsze oratorium George’a Fredericka Handla – londyńska wersja Mesjasza, w wykonaniu szkockiego zespołu Dunedin Consort. W kolejnych dniach będzie można usłyszeć m.in. grupę wokalną Stile Antico, zespół Orchestra of The Age of Enlightenment oraz znakomitych solistów, w tym tenorów Marka Padmore’a i Iana Bostridge’a oraz lutnistkę Elizabeth Kenny. Polscy wykonawcy zaprezentują się m.in. w repertuarze Handla. Jego dwa siostrzane oratoria – Mesjasz i Samson, wykonają wraz ze szkockimi artystami.
- Oratoria zostały napisane jedno po drugim, a my – po raz pierwszy od czasów Handla – będziemy mogli je usłyszeć podczas jednego festiwalu” – dodaje Butt.
Chociaż festiwal rozpocznie się dopiero za kilka miesięcy, sprzedaż biletów ruszy 14 listopada. Będą one dostępne m.in. na Biurofestiwalowe.pl, Eventim.pl oraz w punktach InfoKraków.
Follow https://twitter.com/dziennipolski