Zanim zacznie powstawać nowa droga trzeba wykonać prace przygotowawcze, wykarczować pnie po wyciętych drzewach, geodeci muszą zrobić inwentaryzację, geolodzy badania kontrolne podłoża a saperzy sprawdzić czy nie ma gdzieś materiałów wybuchowych. To jest standardowa procedura. Jak dokładnie będzie wyglądał harmonogram prac będzie wiadomo po przeanalizowaniu propozycji przedstawionej przez wykonawcę w przygotowanym już programie robót.
Na 6,1 km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”. Na węźle „Skomielna” będą zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz natomiast na węźle „Zabornia” zjazdy na Nowy Targ i Chyżne. Górzyste ukształtowanie terenu spowodowało konieczność budowy licznych obiektów inżynierskich. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona będzie na wiaduktach. Powstanie ich 17 , w tym najdłuższy, liczący 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Tu także powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej i MOP (miejsce obsługi podróżnych) Zbójecka Góra.
Wykonane muszą być także roboty drogowe w zakresie:
- rozbudowy drogi krajowej nr 28,
- rozbudowy i budowy (przełożenia) drogi krajowej nr 7,
- rozbudowy i budowy (przełożenia) drogi krajowej nr 47,
- budowy MOP-u Zbójecka Góra kategorii II w ograniczonym zakresie,
- budowy murów oporowych,
- budowy, rozbudowy oraz przebudowy dróg lokalnych gminnych, powiatowych,
- budowy, rozbudowy oraz przebudowy dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego,
- budowy dróg (dojazdów) technologicznych,
- budowy systemu odwodnienia pasa drogowego,
- budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- wykonania stałej organizacji ruchu na drodze głównej i przebudowywanych drogach lokalnych – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe itp.,
- organizacji ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących drodze:
- budowa i przebudowa sieci wodociągowych,
- budowa i przebudowa sieci gazowych średnioprężnych,
- budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej,
- budowa i przebudowa sieci i urządzeń energetycznych średniego napięcia (ŚN) i niskiego napięcia (Nn),
- budowa i przebudowa sieci i urządzeń teletechnicznych napowietrznych i doziemnych,
- budowa oświetlenia,
- przełożenie cieków,
- budowa przepustów,
- urządzenia ochrony środowiska i prace wykończeniowe.
Na zrealizowanie wszystkiego wykonawca ma 22 miesiące, przy czym nie wlicza się tu miesięcy zimowych, czyli okresu pomiędzy 15 grudnia a 15 marca. Koszt realizacji wynosi brutto 615 068 976,27 zł.
Źródło: Gazeta Krakowska / GDDKiA
