Kraków kupuje miniautobusy
W chwili obecnej najmniejsze pojazdy kursują na liniach: nr 176 na trasie Bodzów – Kostrze OSP oraz nr 180 na trasie Os. Na Stoku – Grębałów, a także jeżdżą w ramach usługi Tele-Bus. 476 – to numer nowej linii autobusowej, która od poniedziałku, 4 marca, będzie kursować na trasie „Kostrze OSP” – „Czerwone Maki P+R”. Na ten moment regularnie kursują 4 miniautobusy, jednak zgodnie z informacjami Zarządu Transportu Publicznego, w najbliższym czasie mają ruszyć kolejne linie obsługiwane tego typu pojazdami.
- W najbliższych tygodniach planujemy uruchomienie linii do Zakola przez ulicę Mistrzejowicką, dodatkowo będziemy chcieli uruchomić linię do Podgórek Tynieckich przez ulicę Kozienicką - mówi Katarzyna Misiewicz, z biura prasowego krakowskiego magistratu.
Z kolei z usługi TeleBusa, którą realizują minibusy korzysta miesięcznie ok. 10 000 – 11 000 pasażerów.
Miasto coraz chętniej stawia na rozwój sieci KMK, korzystając również z minibusów. Takie busy idealnie odnajdują się na wąskim układzie drogowym.
Mniejsze autobusy, ale częściej kursujące
- Po terenach dawnych wsi, które zostały włączone do Krakowa poruszanie się transportu zbiorowego w postaci przegubowych autobusów po wąskich uliczkach jest w ogóle niemożliwe. Chyba że doprowadzimy do częściowego wywłaszczenia mieszkańców, którzy często mieszkają tam od pokoleń. Dzięki temu będzie można poszerzyć te drogi. Osobiście jestem jednak przeciwny takiemu pomysłowi i uważam go za niemożliwy. To sprawia, że musimy o tych terenach myśleć jako o terenach, którym trzeba zapewnić stosunkowo częsty transport zbiorowy w postaci mniejszych autobusów - mówi Andrzej Kulig, wiceprezydent Krakowa.

Nowy bilet MPK w Krakowie. Zapłacimy za przejechane kilometr...
Niska podłogę i platforma dla niepełnosprawnych
Miniautobusy są dostosowane do przewozu osób z ograniczoną mobilnością – posiadają niską podłogę i platformę dla osób poruszających się na wózkach. Działa w nich także system głosowego zapowiadania przystanków. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację i monitoring. Silniki autobusów spełniają najwyższą europejską normę Euro 6.
Autobusy zostały zakupione w formie leasingu. Ich dostawcą jest konsorcjum firm - Automet Group Spółka jawna i Millennium Leasing Sp. z o.o. Koszt jednego autobusu to 676.200,00 zł.
Nowsze auta, emisja CO2 bez zmian

- Gdzie są najdroższe, a gdzie najtańsze mieszkania w Krakowie? Ranking dzielnic 2024
- Najpiękniejsze pary z krakowskich studniówek! To one przyciągały wzrok
- Pistacjowe croissanty robią furorę w internecie! Gdzie można je zjeść w Krakowie?
- Zimowe wycieczki w Tatry z dziećmi. Zobaczcie łatwe i przyjemne szlaki w górach