- Dzięki innowacyjnej technologii i przemyślanym koncepcjom zapewniającym bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy model ten spełnia wymogi stawiane autobusowi z napędem wyłącznie elektrycznym w przestrzeni miejskiej - informują w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie.
Zaznaczają tam, że testowany autobus wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowym wyglądem zewnętrznym. Pojazd jest 3-drzwiowy, 12-metrowy, wewnątrz jest 26 miejsc siedzących, nie emituje spalin.
Autobus wyposażony jest w baterie, w których znajdują się ogniwa litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe, w skrócie NMC. Dzięki tym bateriom eCitaro w idealnych warunkach może przejechać nawet 280 kilometrów.
Tak się jeździło zimą zakopianką prawie sto lat temu. Trzeba...
- Bezpieczeństwo obejmuje wszystkie sfery podczas jazdy i w sytuacjach zagrożenia, ochronę w razie wypadku oraz minimalizację jego skutków. Nadwozie zapewnia pasażerom osłonę w razie zderzenia bocznego. A w razie najechania na inny pojazd wzmocniona część przednia minimalizuje skutki wypadku i lepiej chroni kierowcę - dodają w MPK w Krakowie.
Sytuacja pracownika na rynku pracy

- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II