Zainteresowanie konkursem, w którym do wygrania było 1000 zł, przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. W ciągu 10 dni dostali 100 propozycji graficznych, więc termin nadsyłania projektów wydłużono o blisko dwa tygodnie. Ostatecznie przyszło ich 156. Autorami byli m.in. twórcy z Portugalii, Jamajki, Ukrainy i Meksyku.
- Mamy herb z biskupią infułą i innymi insygniami, z którymi naszej gminy nikt nie kojarzy - zauważa Iwona Wachna z Urzędu Miasta i Gminy Muszyna. - Dlatego potrzebujemy czytelnego logo, które moglibyśmy umieszczać na przykład na materiałach promocyjnych.
Większość nadesłanych propozycji oscylowała wokół wody mineralnej i gór. Autorzy nawiązywali w ten sposób do cennych zdrojów, znajdujących się w Muszynie, Powroźniku, Miliku i Andrzejówce. Ostatecznie wybrano logo z symbolami wody i zieleni, zza których wyłania się słońce.
- Oceniając propozycje logotypów braliśmy pod uwagę stopień skomplikowania znaku i jego efektywne wykorzystanie na różnych powierzchniach, zarówno małych, jak i dużych - informuje Arkadiusz Cycoń, odpowiedzialny za konkurs. - Nie bez znaczenia były też opinie internautów.
Konkurs prowadzono przy pomocy branżowego portalu www.minitia.pl. Chciano w ten sposób dotrzeć do największej liczby grafików. Z niejasnych dla nas powodów, portal nie ujawnia nazwiska zwycięzcy, choć pochwalił się nowym logo na swojej stronie. Przebywający na urlopie burmistrz Muszyny Jan Golba logotypu jeszcze nie widział.
- Jeśli są na nim odniesienia do wody i gór, czyli tego, co powinno do nas przyciągać turystów, to na pewno mi się spodoba - przewiduje burmistrz Golba.
Napisz do autora:
[email protected]
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+