https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Muszyna: biskupie insygnia w herbie przyćmiło promienne słońce

Paweł Szeliga
W logotypie uniknięto odniesień do tryskających zdrojów. Słońce, zieleń i woda mają zachęcić gości do odwiedzenia gminy
W logotypie uniknięto odniesień do tryskających zdrojów. Słońce, zieleń i woda mają zachęcić gości do odwiedzenia gminy
Od poniedziałku Muszyna ma nowe logo. Wybrano je spośród. 156 propozycji nadesłanych na konkurs przez grafików nie tylko z regionu, ale i ze świata.

Zainteresowanie konkursem, w którym do wygrania było 1000 zł, przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. W ciągu 10 dni dostali 100 propozycji graficznych, więc termin nadsyłania projektów wydłużono o blisko dwa tygodnie. Ostatecznie przyszło ich 156. Autorami byli m.in. twórcy z Portugalii, Jamajki, Ukrainy i Meksyku.

- Mamy herb z biskupią infułą i innymi insygniami, z którymi naszej gminy nikt nie kojarzy - zauważa Iwona Wachna z Urzędu Miasta i Gminy Muszyna. - Dlatego potrzebujemy czytelnego logo, które moglibyśmy umieszczać na przykład na materiałach promocyjnych.

Większość nadesłanych propozycji oscylowała wokół wody mineralnej i gór. Autorzy nawiązywali w ten sposób do cennych zdrojów, znajdujących się w Muszynie, Powroźniku, Miliku i Andrzejówce. Ostatecznie wybrano logo z symbolami wody i zieleni, zza których wyłania się słońce.

- Oceniając propozycje logotypów braliśmy pod uwagę stopień skomplikowania znaku i jego efektywne wykorzystanie na różnych powierzchniach, zarówno małych, jak i dużych - informuje Arkadiusz Cycoń, odpowiedzialny za konkurs. - Nie bez znaczenia były też opinie internautów.

Konkurs prowadzono przy pomocy branżowego portalu www.minitia.pl. Chciano w ten sposób dotrzeć do największej liczby grafików. Z niejasnych dla nas powodów, portal nie ujawnia nazwiska zwycięzcy, choć pochwalił się nowym logo na swojej stronie. Przebywający na urlopie burmistrz Muszyny Jan Golba logotypu jeszcze nie widział.

- Jeśli są na nim odniesienia do wody i gór, czyli tego, co powinno do nas przyciągać turystów, to na pewno mi się spodoba - przewiduje burmistrz Golba.

Napisz do autora:
[email protected]

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mintia.com
Niestety w artykule jest błąd - logo było projektowane poprzez serwis www.mintia.com, a nie minitia.pl. Chętnie też ujawnilibyśmy tożsamość autorki projektu, niestety nikt się do nas nie zwrócił z takim zapytaniem. Na platformie graficy są anonimowi, aby zapewnić warunki do uczciwej konkurencji. Potem jednak, jeśli autor wyrazi zgodę, jego dane kontaktowe mogą zostać przekazane mediom. Następnym razem przed przygotowaniem artykułu serdecznie zapraszamy do kontaktu :)
s
się to logo
z morzem kojaży
o
ost
Logo dość "napaćkane", słabe graficznie. Są piękne przykłady Orlenu, czy województwa świętokrzyskiego.
Przy takim porównaniu widać kolosalną przepaść w wyrazie artystycznym. Górale na coś niewydarzonego mówią "bryć".
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska