https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Myślenice. U wylotu ul. Sobieskiego na zakopiankę powstanie bezkolizyjny węzeł. Dziś minister potwierdził finansowanie tej inwestycji

Katarzyna Hołuj
Fot. GDDKiA w Krakowie
Coraz bliżej do przebudowy wylotu ul. Sobieskiego na zakopiankę na bezkolizyjny węzeł. Na poniedziałkowej konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk potwierdził finansowanie tej inwestycji z budżetu państwa.

To oznacza, że inwestycja zostaje skierowana do realizacji.

Koncepcja jest już gotowa, teraz (w I kwartale br.) ma zostać ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę. Ten będzie miał ją wykonać w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakończenie prac planowane jest na rok 2022.

Burmistrz Myślenic mówi, że liczy na to, że przy okazji budowy tego węzła zostanie poszerzona równoległa do zakopianki droga łącząca ul. Sobieskiego z Sienkiewicza, tak aby mogły się tam spokojnie wyminąć dwa samochody. - Gmina na tę okoliczność przygotowuje projekt budowlany i jeśli będzie trzeba będzie też uczestniczyła w wykupie nieruchomości pod tę część zadania – mówi burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.

Powstanie węzła upłynni ruch i poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu, gdzie nieraz dochodziło do kolizji.

Z drugiej strony likwidacja sygnalizacji świetlnej będzie oznaczała, że mieszańcom Jawornika (w tym przedsiębiorcom ze strefy przemysłowej położonej w tej wsi przy zakopiance), Krzyszkowic i Głogoczowa, będzie jeszcze trudniej niż teraz włączyć się do ruchu na zakopiance. Dlatego tak ważne jest, aby również tam powstały bezkolizyjne wyjazdy i wjazdy.

- Jestem spokojny, bo mam nadzieję, że kolejne inwestycje, o których rozmawiamy od trzech lat też będą zrealizowane – mówi burmistrz.

O przebudowie skrzyżowanie w Krzyszkowicach rozmawiano niedawno, bo w miniony piątek. W myślenickim magistracie spotkali się przedstawiciele gminy, powiatu i GDDKiA.
Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA wyraził oczekiwanie, aby powiat partycypował w tym w wysokości 20 proc. kosztów inwestycji (szacuje się, że to ok. 2 mln zł).

W sprawie budowy węzła w Jaworniku na razie nie ma żadnych wiadomości na temat tego kiedy miałaby ruszyć i kto będzie ją realizował.
- Stoję na stanowisku, że to GDDKIA, jako właściciel drogi powinna być inwestorem, a nie gmina Myślenice – jak chciał poprzedni burmistrz – mówi Jarosław Szlachetka i dodaje, że w roli drugiego inwestora widzi województwo małopolskie, a dokładnie Zarząd Dróg Wojewódzkich, z którego drogą łączy się w tym miejscu zakopianka.


Jak będzie wyglądał węzeł?

Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKIA:
W miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną powstanie węzeł drogowy typu trąbka z dodatkowymi pasami włączania i wyłączania na obu jej jezdniach.
Po północnej stronie inwestycji wybudowane zostaną dwie łącznice i droga przeprowadzona na wiadukcie nad DK7 i zakończona skrzyżowaniem o ruchu okrężnym w ciągu ul.Sobieskiego. Wzdłuż łącznicy powstanie chodnik, który połączy się z nowo projektowaną dodatkową jezdnią o szerokości 3,50 m biegnącą: od skrzyżowania do przysiółka Bukówka, do wiaduktu. Łącznice na znacznym odcinku poprowadzone będą na wiadukcie, pozostałe zostaną umocnione skarpami lub murami oporowymi.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wojtek
Tym goralom nigdy nie dogodzi zawsze mają jakieś spory a dutki chcą zarabiać .
G
Gość
wystarczy WYELIMINOWAĆ IDIOTÓW jeżdżących na czerwonym świetle - jeżdżąc tamtędy codziennie widuję co najmniej jednego każdego dnia - i to skrzyżowanie stanie się najbezpieczniejsze pod słońcem.
g
gosc
to gdzie byly wczesniejsze wladze urzedu gminy?
A
Abaqus
Nigdynie bedzie. Nie ma takiej mozliwosci by doprowadzic ten odcinek do standardu drogi klasy S. Rozwazana byla budowa nowego przebiegu od BDI do Wieliczki ale to bylo lata temu i rezerwe terenowa zabudowano. Obecnie nie ma nawet w planach przebiegu S7 miedzy Myslenicami a Krakowem
M
Mata Hari
Pełna zgoda przy remoncie wiaduktu na Polankę trzeba było tak zrobic ale u nas myslenie jest deficytowym towarem.Zenon tacy jak Ty powinni zastąpić nauczycieli od prac ręcznych ale niestety na uklady nie ma rady.Te światła kolo Orlenu to był niewypał ale chodziło o pokazanie wtedy -że co my nie załatwimy świateł?
Widocznie projektanci wybiegaja w przyszłość i myslą jednak o obwodnicy zachodniej a wtedy węzeł jest niezbędny i to rondo na planie po to jest wrzucone?A z tym pociągiem to wyskakują widać oderwani od korytka ,nic sensownego nie potrafią wymyslić to pociąg i pociąg.Będzie kiedyś bo musi być ale wasze główki nie są w stanie tego pojąć.
A
Adam
Tak ,tylko węzły bezkolizyjne nie dają parametrów drogi ekspresowej..kąty zakrętów, wzniesień ,jest wiele innych parametrów i ciężko będzie je spełnić.
Z
Zenon
Bije inteligencją od naszych rządzących. 500 metrów dalej remontowali most na polankę i jakby nie można było połączyć tego mostu z obecnym wyjazdem. Nakaz w prawo wzdłuż zakopianki przez most na polankę i bezpieczne włączenie się do ruchu. Cytuje "Burmistrz Myślenic mówi, że liczy na to, że przy okazji budowy tego węzła zostanie poszerzona równoległa do zakopianki droga" estakada typu trąbka wychodzi koło złomowiska:) jakby nie można było poszeżyć tej drogi teraz i kierować na bezpieczny przejazd przez most, bawią się za kasę podatników szkoda że nie ma tam kogoś mądrego by im wytłumaczył ,że bardziej by się przydał węzeł na sułkowice i droga zbiorcza od myślenic po lotos i było by to dużo lepsze rozwiązanie.Część samochodów kierowała by się na jawornik , a część na polankę. Z takim rozumowaniem , to życzę powodzenia= pewnie 20 milionów które nie rozwiąże ,żadnego problemu jak kładki..brawo Wy.
M
Mistrz robót drogowych
Ten węzeł ma sens pod jednym warunkiem że będzie budowana obwodnica zachodnia a inaczej to wyrzucanie pieniedzy w błoto.Za te pieniądze mozna wybudować węzeł w innym miejscu.Pamietam jak kilka lat temu ktoś wybitnie mądry z władzy lokalnej powiedział że zakopianka od Krakowa do Myślenic nigdy nie będzie drogą ekspresową ,to ci wizjoner na miarę Petru.Będzie bo musi być i wcześniej czy później węzły bezkolizyjne będą na całym odcinku .
s
seba
A o pociągu zapomnieli.. do następnych wyborów kupa czasu więc po co się angażować....
A
Abaqus
Tam powinni po prostu zlikwidowac mozliwosc skretu w lewo a nie budowac wezel. Myslenice sa na tyle male ze jeden wezel im zupelnie wystarczy.
L
Lekko spóźnieni
O tym że ten węzeł będzie realizowany wiadomo jest od trzech lat. Załatwił go poprzedni burmistrz, a oni się teraz obudzili. Dobre.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska