Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Największe uciążliwości w rejonach dróg 933 i 948 w Oświęcimiu
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się pięć miesięcy temu. Do tej pory inwestycja nie powodowała problemów dla kierowców. Teraz zaczęły się pojawiać.
W tych dniach tymczasowo został zamknięty przejazd kolejowy na ul. Ostatni Etap w związku z budową tunelu pod linią kolejową 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice. To był początek, bo główne prace są planowane latem. Wtedy ulica zostanie zamknięta dla ruchu na dłuższy czas i będą wyznaczone objazdy.
Z kolei w drugiej połowie kwietnia wykonawca planuje rozpocząć budowę dużego ronda umożliwiającego wjazd na przyszłą obwodnicę w rejonie ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933.
- Wtedy zostanie wprowadzony ruch wahadłowy w ramach tymczasowej organizacji ruchu - zapowiadają drogowcy.
I właśnie na odcinkach dróg wojewódzkich 933 oraz 948, na których powstaną węzły z obwodnicą uciążliwości dla kierowców będą największe w tym roku. W połowie czerwca ruszy budowa kolejnego ronda przy ul. Jagiełły na drodze wojewódzkiej 948.
Ostatnie rondo umożliwiające dostęp do obwodnicy powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Grojeckiej i Zatorskiej w ciągu drogi 44. Ta część inwestycji ruszy w przyszłym roku. Tutaj prace prowadzone będą do końca 2024 roku.
- Uzgadniamy z wykonawcą i zarządcami dróg odpowiednią organizację ruchu, aby problemy były dla mieszkańców jak najmniej uciążliwe - zapewniał Robert Jakubiak, zastępca dyrektora ds. inwestycji w krakowskim Oddziale GDKKiA podczas niedawnego spotkania w Oświęcimiu.
Na czas robót wykonawca planuje wprowadzenie ruchu wahadłowego, sterowanego ręcznie w godzinach dojazdów i powrotów ze szkół i miejsc pracy. W godzinach wieczornych i nocnych zastosowana będzie sygnalizacja świetlna. Informacja o rozpoczęciu prac i związanych z tym utrudnieniach będzie przekazywana mieszkańcom z wyprzedzeniem.
Obwodnica Oświęcimia do S1 będzie mieć długość 9 km. Przebiegać będzie od przecięcia z drogą 44 w okolicy wspomnianych ulic Grojeckiej i Zatorskiej do węzła w Bojszowach.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tak wygląda życie za więziennymi murami. Zakłady karne w Małopolsce od środka
- Pół roku budowy. Tak wygląda droga ekspresowa S1 od Oświęcimia do Bielska-Białej
- Uczelnia w Oświęcimiu powiększyła się prawie dwa razy
- Oświęcim to nie tylko obóz Auschwitz-Birkenau. Warto zobaczyć inne miejsca. WIDEO
- Finał hokejowej Ligi Karpackiej Młodzików. Tychy z pucharem, Unia piąta. WIDEO
Zator to turystyczno-rozrywkowa perła Małopolski zachodniej
