1 z 8
Przewijaj galerię w dół

fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
Nowoczesny pociąg dowoził do Zakopanego bogatych letników. Zimą montowano w nim specjalny kufer na narty
2 z 8

fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
W lokomotywowni przy krakowskiej stacji w Krakowie Płaszowie w 1939 roku stacjonowało pięć „luxtorped”
3 z 8

fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
„Luxtorpedy” z lat 30 na dobrą sprawę bardziej przypominały autobusy na kołach niż prawdziwe pociągi. Były jednak szybkie i zwrotne więc doskonale sprawdzały się na torach w górach. Tutaj widzimy wagon podczas postoju na stacji w Rabce Zdroju
4 z 8

fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
Tak wyglądało wnętrze wagonu przedwojennej „luxtorpedy”. Podobno ławki wcale nie były wygodne pomimo ceny biletu