
Wzrost liczby zakażeń koronawirusem w wielu szkołach, chociażby częściowo, doprowadził do wprowadzenia nauki zdalnej od początku jesieni. Z tego powodu obawy nadal nie mijały i wciąż wiele osób zastanawiało się, co dalej z nauką zdalną. Minister edukacji Przemysław Czarnek zapewniał, że chce utrzymać naukę stacjonarną jak najdłużej, jednak wciąż podkreślał, że ministerstwo jest przygotowane na wszystkie scenariusze.
We wtorek 7 grudnia resort zdrowia poinformował, że nauka zdalna wróci do wszystkich szkół 20 grudnia i zostanie w nich do 9 stycznia.
A jak nauczanie zdalne postrzegali sami dyrektorzy szkół jeszcze w listopadzie? Czy nauka zdalna powinna wrócić w grudniu 2021 ich zdaniem?
Przejdź dalej -->

- Co prawda mamy coraz więcej przypadków zakażeń koronawirusem, ale to nie jest sytuacja, która sprawiałaby jakąś wielka trudność w szkołach. Przytłaczająca większość uczniów - około 95 proc. - uczy się normalnie w trybie stacjonarnym i w tym trybie będziemy w dalszym ciągu funkcjonować - mówił minister Czarnek podczas wizyty na Politechnice Poznańskiej 4 listopada. Ale od tego dnia zakażeń przybyło.
Przejdź dalej -->
fot. lukasz kaczanowski/polska press

- Widzimy jednak, że tych nowych przypadków zakażeń codziennie przybywa i jest ich bardzo dużo. Dlatego też obawiam się, że być może już w grudniu ta nauka zdalna wróci. Mam jednak nadzieję, że będzie odbywać się to regionalnie i wierzę, że do stycznia ta czwarta fala się uspokoi i po feriach będziemy mogli wszyscy wrócić do szkół - twierdzi Dominika Naworska, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9 w Poznaniu.
Przejdź dalej -->

- Wydaje mi się, że niestety najbliższe tygodnie właśnie tak będą wyglądały - trochę będziemy uczyć się zdalnie, trochę w szkole, hybrydowo. To raczej jest nieuniknione. Ale dla dzieci to będzie powrót do wielkiej traumy. Mówiąc szczerze, dla mnie, brak już jakiegokolwiek światełka w tunelu w tej kwestii, że to się kiedykolwiek skończy - przyznaje Marzena Kędra, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu.
Przejdź dalej -->