Nie będzie przystanku kolejowego w Zatorze dla turystów odwiedzających Energylandię. PKP odeszły od swojego wcześniejszego pomysłu [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na granicy Zatora i Przeciszowa nie powstanie nowy przystanek kolejowy z myślą o turystach odwiedzających Park Rozrywki Energylandia. Zamiast tego mają zostać zmodernizowane perony na starym dworcu w Zatorze Archiwum Nasze Miasto / Bogusław Kwiecień
Na granicy Zatora i Przeciszowa nie powstanie nowy przystanek kolejowy z myślą o turystach odwiedzających Park Rozrywki Energylandia. Kilka lat temu PKP wyszły z takim pomysłem. Ostatecznie jednak spółka kolejowa wycofała się z projektu pod nazwą "przystanek Energylandia". Zamiast tego modernizacji mają zostać poddane perony w Zatorze. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Zator. Propozycja PKP budowy "przystanku Energylandia" już nieaktualna

Przed kilku laty w związku z szybko rosnącą liczbą turystów przyjeżdżających do Parku Rozrywki Energylandia w Zatorze PKP zaproponowały budowę nowego przystanku na granicy Zatora i Przeciszowa, aby ułatwić im dojazd. Nieoficjalnie projekt nazywany był "przystankiem Energylandia". 

Ostatnio okazało się, że te plany są już nieaktualne. PKP zrezygnowały z pomysłu budowy przystanku.

- Drugi przystanek w odległości mniejszej niż kilometr od naszego dworca, mógłby doprowadzić do jego likwidacji. Od początku nie podobał mi się ten pomysł i dobrze, że PKP się z niego wycofało

- mówi burmistrz Zatora Mariusz Makuch.

Modernizacja peronów na dworcu w Zatorze

Podczas spotkania władz gminy z przedstawicielami PKP ustalono ponadto, że zatorski przystanek zostanie przebudowany. Perony zostaną wydłużone z obecnych 200 metrów do 400. Na początku i na końcu peronu wybudowane zostaną przejścia podziemne. Będą nowe ławki, tablice, oświetlenie itd. Nieoficjalnie mówi się o kwocie 10 mln złotych.

- Środki na tę inwestycję mają znaleźć PKP

- podkreślają zatorskie władze.

Na razie w planach nie ma natomiast remontu zaniedbanego budynku dworca w Zatorze. Budynek jest własnością gminy.

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:]
6 kwietnia, 16:30, Gość:

Szkoda bo dla tych co nie mają samochodu nie mają po co tam jechać nie skorzystają z wszystkich atrakcji w łikend ciężko się z tamtąd wydostać gdyż ostatni pociąg jest o 15 z Oświęcimia dworzec zamykany na noc

A jaki to niby ma związek, ta niska częstotliwość kursów, z tym, o czym mowa w artykule? Miałbyś "przystanek Energylandia" i... dalej ostatni pociąg o 15-tej.

Dziwię się, że w ogóle brano pod uwagę budowę nowych peronów w odległości zaledwie kilkaset metrów od tych istniejących. No chyba, że miałoby to de facto oznaczać PRZENIESIENIE całości dworca i likwidację go w "starym", obecnym miejscu.

G
Gość

Czy to aby nie PLK buduje dworce i przystanki?

G
Gość

Szkoda bo dla tych co nie mają samochodu nie mają po co tam jechać nie skorzystają z wszystkich atrakcji w łikend ciężko się z tamtąd wydostać gdyż ostatni pociąg jest o 15 z Oświęcimia dworzec zamykany na noc

Dodaj ogłoszenie