https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie będzie szybkiej budowy zjazdu z autostrady A4 w Niepołomicach. Firmy chciały za dużo za jego wykonanie

Grzegorz Skowron
Unieważniony został przetarg na budowę węzła Niepołomice w ciągu autostrady A4, na odcinku Kraków – Tarnów, pomiędzy węzłami Kraków Wieliczka i Targowisko. - Powodem unieważnienia było przekroczenie budżetu przeznaczonego na budowę węzła przez wszystkie firmy, które złożyły oferty – tłumaczy Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oferty złożyło 6 firm, z czego najniższa zaproponowana cena wynosiła ponad 41 mln zł podczas gdy zaplanowana na budowę tego węzła kwota to ok. 27,8 mln zł.
 
Nowy przetarg ogłoszony zostanie na początku kwietnia tego roku. - Warunki stawiane wykonawcom będą umożliwiały optymalizację projektu, tak aby można było przeznaczyć mniej środków na  realizację inwestycji – informuje Iwona Mikrut.
 
Inwestycja realizowana będzie na podstawie trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA oraz samorządami. GDDKiA pokryje 50 proc. kosztów inwestycji i samorządy 50 proc.. Projekt drogowy został opracowany na zlecenie burmistrza Niepołomic. Inwestorem jest GDDKiA.
 
Węzeł Niepołomice ma powstać w miejscu, gdzie autostrada A4 Kraków - Tarnów przecina drogę wojewódzką DW964 (w km 435+276 ), co umożliwi wjazd i zjazd z autostrady A4 na drogę wojewódzką stanowiącą ważne połączenie gmin położonych po południowej stronie autostrady i Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej.

Do tej pory droga wojewódzka przebiegała pod wiaduktem autostradowym, bez możliwości wjazdów i zjazdów na A4. Dostęp do autostrady przez nowy węzeł stworzy dogodny dojazd do strefy ekonomicznej i umożliwi sprawniejszą obsługę generowanego przez nią ruchu. Codziennie do strefy dojeżdża 870 pojazdów ciężarowych i około 4300 samochodów osobowych.

Przewiduje się, że Niepołomicka Strefa Inwestycyjna, która obecnie zajmuje ok. 500 ha gruntów i pracuje w niej ok. 4500 osób powiększy się i docelowo pracować w niej będzie 8000 osób. Wykonanie węzła Niepołomice ograniczy ruch tranzytowy z węzła Targowisko do strefy ekonomicznej przez Puszczę Niepołomicką ( Obszar Natura 2000 ) i liczne miejscowości położone przy drodze wojewódzkiej DW964.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

..doskonale
i pewnie skasował projekt tiry na tory!! ech..
a
abaqus
Nie dość że ta inwestycja o której piszesz kosztowałaby KILKADZIESIĄT razy tyle co węzeł na Niepołomice (budowa wiaduktu nad autostradą, dwóch wiaduktów nad łącznicami, 3 łącznic, 2 mostów na potoku, wyburzeniu kilku domów, wywłaszczeniu kilkudziesięciu działek, wycince setek drzew, budowie 2 km drogi nie licząc przebudowy innych z którymi będzie połączona oraz budowie szalenie skomplikowanego węzła przy DK94 gdzie już obecnie jest 5 wlotów) to jeszcze ta inwestycja jest kompletnie bez sensu przynajmniej do czasu aż Wieliczka będzie miała PEŁNĄ obwodnicę!

Wtedy dopiero można myśleć o budowie tej drogi oraz odcięciu ul. Czarnochowskiej od krajówki, żeby tranzyt nie walił przez miasto tylko wokół po obwodnicy, a tranzyt jest bardzo duży, bo wszystko co chce się dostać z południowo-wschodniej strony na Kraków napotyka na swojej drodze Wieliczkę. To jest problem, który trzeba rozwiązać a nie robić Bizancjum w postaci tego łącznika z węzłem bieżanowskim. Tymczasem Wieliczka nie ma nawet na dokończenie wschodniej obwodnicy. Brakuje niecałego kilometra by połączyć Powstania Styczniowego z Dobczycką i nawet na to nie ma pieniędzy! Nie mówiąc już o całej południowej i zachodniej obwodnicy.
D
Den
W pierwszej kolejności powinno powstać przedłużenie S7 na południe od węzła bieżanowskiego, w stronę Wieliczki.
T
Tadeusz
Ten zjazd będzie powstawał jak kolej do Piekiełka,projektowany jeszcze za Austri.Więc może w XXII wieku coś z tego będzie.To samo z obwodnicą Podłęża.No cóż chyba nie mamy szczęścia do inwestycji drogowych.
o
olo
była kolej ale "mondry "kracik rozebrał...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska