https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Niepołomice. Otwarto nowoczesne centrum komunikacyjne

Jolanta Białek
W sobotę 4 kwietnia otwarto dworzec autobusowy i parking typu park&ride (parkuj i jedź) w Niepołomicach. Centrum komunikacyjne wybudowane przy ul. Kolejowej, powstało z myślą o pasażerach autobusów aglomeracyjnych oraz busów prywatnych przewoźników.

FLESZ - Lęk prowadzi do impulsywnych zakupów

- Korzystanie z parkingu jest całkowicie bezpłatne. Oprócz 130 miejsc postojowych dla aut, można skorzystać z ośmiu miejsc dla motocykli, pięciu dla osób niepełnosprawnych i czterech dla rodzin z małymi dziećmi, a także z zadaszonych wiat rowerowych oraz stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Na dworcu znajduje się też toaleta – podają pracownicy Urzędu Miasta w Niepołomicach.

W związku z otwarciem centrum skorygowano w niewielkim stopniu rozkłady jazdy autobusów aglomeracyjnych 301, 221 i 211.

Zakończył też działalność dotychczasowy prowizoryczny dworzec autobusowy, znajdujący się przy Małopolskim Centrum Dźwięku i Słowa (ul. Spółdzielcza).

Infrastruktura komunikacyjna przy ul. Kolejowej powstała w ostatnich kilkunastu miesiącach w ramach szerszego transportowego projektu o wartości 28 mln zł. Inwestycja, która obejmuje także m.in. budowę P&R przy stacjach kolejowych w Podłężu i Staniątkach, jest dofinansowana z programów unijnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 kwietnia, 5:21, Gość:

Szanowna Redakcjo, warto by było wspomnieć że jeszcze nie tak dawno Niepołomice miały połączenie kolejowe z Krakowem, że w skutek czyjej decyzji tory dosłownie wyrwano i sprzedano działki żeby lini kolejowej nie można było odtworzyć podobnie próbowano w Wieliczce ale opór mieszkańców był silny. Dziś Niepołomice mają piękny drogi dworzec w miejscu torów tylko pociągów brak.

6 kwietnia, 08:45, Gość:

Szanowny Gościu,

Jeżeli chodzi o zamknięcie linii kolejowej 113 Podłęże - Niepołomice, to została ona przeprowadzona prawie równo 20 lat temu, bo 03.04.2000 roku. Wraz z linią kolejową do Niepołomic zostało zamkniętych tego dnia 1028 km linii kolejowych w różnych częściach Polski, m. in. Białystok –Ostrołęka, Rzeszów –Tarnobrzeg, Racibórz –Głubczyce, Chełm –Włodawa, Pisz –Ełk czy Jelenia Góra –Karpacz i dokonał tego jednoosobowo ówczesny dyrektor Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Celiński. Więc tak - była to jego decyzja, samorządowcy nie mieli nic do tego. Nieprawdą, a wręcz oszczerstwem jest, jakoby próbowano podobnych działań w Wieliczce, tam kolej z uwagi na wciąż działający zakład górniczy cały czas miała rację ekonomiczną, niestety linia do Niepołomic w tamtym okresie od ponad 10 lat nie miała zupełnie podstaw do działania. Rozumiem, że teraz mogłaby mieć, ale nikt ponad 20 lat temu nie mógł tego przewidzieć.

Oczywiście ja oceniam tamten czarny 3 kwietnia jako jeden z największych błędów w polskim transporcie w powojennej Polsce, ale nie nam i samorządowcom było podjęcie tych decyzji.

Szanowny Gościu, bardzo proszę o nie zabieranie głosu, jeśli nie masz jakichkolwiek podstaw i wiedzy na ten temat.

od 1858r otwarta dla ruchu została linia kolejowa Podłęże z końcową stacją nieopodal centrum w Niepołomicach. w 2000r zlikwidowano kursy pociągów osobowe a linię zamknięto w 2003 r. likwidując nieliczny ruch towarowy w 2005r zaczęto rozbierać torowisko a działo się to ,jak burmistrzem Niepołomic został popularny wówczas polityk, taki super, europejczyk, doprowadził do wybudowania po trasie zamkniętej linii ulicy/ obwodnicy miasta i jestł z tego baaaardzo dumny, bo kolej to dla niego przeżytek .

Z czynnego przystanku kolejowego PODŁĘŻE do Stacji Niepołomice było tylko 4,7 kilometra! więcej na https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje

b
baza kolejowa pl

Witam!

Pozwolę sobie wtrącić kamyczek do ogródka bo czytając uwierzyć nie mogłem! Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, wstrzymano ruch kolejowy na wielu szlakach w Polsce w roku 2000 i 2001 ale wiele z tych torowisk czy działek po nich pozostało, i jest odtwarzanych, tutaj z premedytacją zrobiono tak żeby kolej już nie wróciła a królowało busiarstwo i baaardzo ekologiczne autobusy mające się nijak do bezpiecznych, nowoczesnych i pojemnych pociągów Kolei Małopolskich które dziś mogły by spokojnie obsługiwać połączenia z Niepołomicami nie stojąc w korkach i nie robiąc smogu za rozsądną cenę biletu!

W Wieliczce był czas że składy osobowe nie jeździły były wstrzymane na rzecz autobusów mpk i busów! To są fakty można znaleźć archiwalną informację w sieci! A kopalnia Soli nie korzysta już od dawien dawna z transportu kolejowego proszę nie pisać bzdur!!!

G
Gość
6 kwietnia, 5:21, Gość:

Szanowna Redakcjo, warto by było wspomnieć że jeszcze nie tak dawno Niepołomice miały połączenie kolejowe z Krakowem, że w skutek czyjej decyzji tory dosłownie wyrwano i sprzedano działki żeby lini kolejowej nie można było odtworzyć podobnie próbowano w Wieliczce ale opór mieszkańców był silny. Dziś Niepołomice mają piękny drogi dworzec w miejscu torów tylko pociągów brak.

Szanowny Gościu,

Jeżeli chodzi o zamknięcie linii kolejowej 113 Podłęże - Niepołomice, to została ona przeprowadzona prawie równo 20 lat temu, bo 03.04.2000 roku. Wraz z linią kolejową do Niepołomic zostało zamkniętych tego dnia 1028 km linii kolejowych w różnych częściach Polski, m. in. Białystok –Ostrołęka, Rzeszów –Tarnobrzeg, Racibórz –Głubczyce, Chełm –Włodawa, Pisz –Ełk czy Jelenia Góra –Karpacz i dokonał tego jednoosobowo ówczesny dyrektor Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Celiński. Więc tak - była to jego decyzja, samorządowcy nie mieli nic do tego. Nieprawdą, a wręcz oszczerstwem jest, jakoby próbowano podobnych działań w Wieliczce, tam kolej z uwagi na wciąż działający zakład górniczy cały czas miała rację ekonomiczną, niestety linia do Niepołomic w tamtym okresie od ponad 10 lat nie miała zupełnie podstaw do działania. Rozumiem, że teraz mogłaby mieć, ale nikt ponad 20 lat temu nie mógł tego przewidzieć.

Oczywiście ja oceniam tamten czarny 3 kwietnia jako jeden z największych błędów w polskim transporcie w powojennej Polsce, ale nie nam i samorządowcom było podjęcie tych decyzji.

Szanowny Gościu, bardzo proszę o nie zabieranie głosu, jeśli nie masz jakichkolwiek podstaw i wiedzy na ten temat.

G
Gość

Szanowna Redakcjo, warto by było wspomnieć że jeszcze nie tak dawno Niepołomice miały połączenie kolejowe z Krakowem, że w skutek czyjej decyzji tory dosłownie wyrwano i sprzedano działki żeby lini kolejowej nie można było odtworzyć podobnie próbowano w Wieliczce ale opór mieszkańców był silny. Dziś Niepołomice mają piękny drogi dworzec w miejscu torów tylko pociągów brak.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska