- Zalecany ruch poprowadzony zostanie objazdem drogami powiatowymi przez Wronowice i Świdnik, czyli jest to droga tylko o 4 kilometry dłuższa od drogi przez Just, dla pojazdów o nacisku 8 ton na oś. Oznacza to, że na przykład samochód dostawczy mający dwie osie może mieć obciążenie 16 ton, samochód ciężarowy z przyczepą w sumie 5 osi do 40 ton ładunku. Cięższe pojazdy mogą poruszać się drogą krajową nr 28. Można także korzystać z innych dróg publicznych, stosując się do oznakowania o dopuszczalnej nośności – tłumaczy Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przebudowa drogi DK75 na tym odcinku ma przywrócić ją do stanu przed uszkodzeniami, które spowodowało osuwisko. Chodzi także o wzmocnienie jej i zabezpieczenie od strony stoku przed napierającymi masami ziemnymi.
W praktyce oznacza to, że trzeba rozebrać istniejącą drogę, odbudować ją i wzmocnić, zabezpieczając jednocześnie betonowymi palisadami od strony stoku. Powstanie odwodnienie drogi poprzez budowę systemów drenaży, studni i rowów odprowadzających wodę. W ramach odwodnienia drogi wykonane muszą być oprócz drenaży zbierających wody powierzchniowe także drenaże wiercone w skarpach i zboczu góry.
Studnie odwodnieniowe mają głębokość 10 metrów i 14 metrów. W trakcie prowadzonych prac okazało się, że konieczne są także dodatkowe badania geologiczne i wzmocnienia korpusu drogi palami.
Roboty w tym miejscu potrwają do września 2019 roku.
Polscy kierowcy są nabuzowani. Widzimy nieżyczliwość u innych, nie widzimy u siebie
Źródło: TVN Turbo/x-news
