Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Olkusz. Czas na galerię handlową i inwestycję drogową

Katarzyna Ponikowska
Wszystko wskazuje na to, że na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 z ul. Kruszcową i Spółdzielczą w Olkuszu powstanie rondo. Ma to ułatwić wyjazd z dróg podporządkowanych oraz dojazd do galerii handlowej, która powstanie w pobliżu.

Projektowane rondo ma mieć średnicę 47 metrów (średnica wyspy środkowej - 13,7 m)  oraz dwa pasy ruchu. Na każdym wlocie mają powstać podłużne wyspy pomiędzy pasami. Za rondem w kierunku Krakowa zostanie wydzielony specjalny pas, którym będzie się zjeżdżało w stronę ul. Sławkowskiej. To tu ma być wjazd do  nowej galerii. Wyjazd natomiast zaplanowany jest w okolicy stacji paliw Statoil. 

Dlatego w tym rejonie również zmieni się układ drogowy. Powstanie pas zieleni oddzielający zatokę autobusową i odcinek drogi serwisowej od jezdni „94” oraz pas włączenia do ruchu na „krajówkę”. 

Część kierowców uważa, że nie jest to zbyt dobry pomysł. 

- To zmniejszy przepustowość „94” i spowolni na niej ruch. Czyje interesy są ważniejsze: przedsiębiorcy budującego market czy tysięcy kierowców, którzy regularnie kursują na tej trasie? - pyta Adam Grudzień, który codziennie dojeżdża „krajówką” do pracy. - To całkowity bezsens. Moim zdaniem, zmiany bardzo utrudnią kierowcom życie.

- To dobre rozwiązanie - uważa z kolei Wojciech Ozdoba, radny z Olkusza. - Mówię to jako mieszkaniec i kierowca. Dziś w stronę Krakowa z ul. Długiej i Spółdzielczej bardzo trudno wyjechać. A jeżdżą tędy także autobusy - dodaje.

Pomysł ronda forsuje inwestor galerii handlowej Quick Park, która ma powstać między drogą nr 94 i ul. Sławkowską.  Bez niego dojazd do galerii od strony miasta byłby bardzo trudny. Początek prac przy budowie centrum  został zaplanowany na IV kwartał tego roku. Inwestycja ma się zakończyć w przyszłym roku. W międzyczasie powstałoby też rondo. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie. 

- Zależy to od czasu, w jakim zostanie uzgodniona i zatwierdzona koncepcja obsługi komunikacyjnej centrum - tłumaczy Dawid Mrozowski z firmy Real2B, będącej jednym z inwestorów Quick Parku.

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pozytywnie zaopiniował koncepcję zmiany organizacji ruchu przedstawioną przez inwestora. - Ronda zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej płynności ruchu. Są bezpieczniejsze od zwykłych skrzyżowań i mają większą przepustowość niż sygnalizacje świetlne - wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.

Inwestor Quick Parku ma w całości sfinansować to zadanie. Na razie nie wiadomo, jaki to będzie koszt. - To zależy od ostatecznych uzgodnień  w sprawie zakresu samego ronda i przebudowy całego skrzyżowania. Ale będzie to kwota rzędu kilku milionów złotych - mówi Dawid Mrozowski. 

olkusz kruszcowa spółdzielców

Źródło: Gazeta Krakowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska