Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Olkusz. Czy remont drogi nr 94 się odbędzie? Oferty są znacznie wyższe niż szacunki GDDKiA

Katarzyna Sipika-Ponikowska
Katarzyna Sipika-Ponikowska
Katarzyna Ponikowska
Remont drogi krajowej nr 94 stanął pod znakiem zapytania. Okazało się, że oferty zgłoszone w przetargu są znacznie wyższe niż szacunki zamawiającego. Najniższa oferta wynosi 157 mln zł. Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarezerwowała w budżecie na ten cel tylko 107 mln zł.

Do przetargu zgłosiły się trzy firmy, których oferty zostały otworzone w piątek. Dyrekcja małopolskiego odziału GDDKiA nie spodziewała się tak dużych kwot. Najmniejszą kwotę zaproponowało konsorcjum m.in. Mostostalu Warszawa i Drogomexu Pruszków. Są w stanie wyremontować drogę za 157 mln zł brutto. To aż o 50 mln więcej niż planowała GDDKiA. Strabag Infrastruktura Południe zaproponował z kolei cenę 165,6 mln zł, a konsorcjum Eurovia Polska i Nowak-Mosty - 174,5 mln zł.

- Trudno powiedzieć w tym momencie, co dalej. Obecnie sprawdzamy te oferty - podkreśla Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. - W takiej sytuacji są dwa wyjścia: albo GDDKiA dołoży brakującą kwotę, albo przetarg zostanie ponowiony - dodaje.

Poseł Jacek Osuch zapewnia, że nawet jeśli przetarg będzie unieważniony, będzie zabiegał o dodatkowe środki i aktualizacje kosztorysu w Ministerstwie Infrastruktury.

Przypomnijmy, że chodzi o rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu na odcinku o długości 4,353 km. Prace mają się rozpocząć w rejonie Zakładów Górniczo-Hutniczych „Bolesław”, a zakończyć przy skrzyżowaniu dk 94 z ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Pakuską.

To dla miasta bardzo ważna inwestycja. Jak wynika z Generalnego Pomiaru Ruchu średnio na dobę przejeżdża na tym odcinku od 22 do 26 tys. pojazdów. W godzinach szczytu auta tkwią w kilometrowych korkach. Jeszcze gorzej mają kierowcy, którzy chcą włączyć się na krajówkę z dróg podporządkowanych, gdzie nie ma świateł, np. z ul. Wspólnej na dk 94 w stronę Katowic czy na krajówkę z ul. Spółdzielczej i Kruszcowej.

W ramach remontu mają zostać wykonane m.in. wzmocnienia warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, rozbiórka i przebudowa dwóch przejść podziemnych dla pieszych (w tej samej lokalizacji), przebudowa przepustów i skrzyżowań, budowa i przebudowa dróg podporządkowanych z ograniczonym dostępem do drogi głównej.

Poprawi się także bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnych i ścieżek rowerowych oraz przebudowę zatok autobusowych. Pojawią się ekrany akustyczne. Prace mają być prowadzone w latach 2020-2021.

ZOBACZ KONIECZNIE

Zobacz kogo poszukuje oświęcimska policja. Listy gończe dawno rozesłane, a mimo to są nieuchwytni [ZDJĘCIA]

Miss Studniówki 2019. Najpiękniejsze maturzystki z Małopolski! Zobacz zdjęcia

Śmiać się czy płakać? Takie rzeczy tylko w MPK!

17 największych postaci z Małopolski zachodniej. Zna je Polska i cały świat

Janusze projektowania. Ta galeria zdjęć powala na łopatki

Najpiękniejsze polskie cheerleaderki. Olśniewają urodą. Zobacz zdjęcia!

FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska