https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Olkusz. Czy remont drogi nr 94 się odbędzie? Oferty są znacznie wyższe niż szacunki GDDKiA

Katarzyna Ponikowska
Remont drogi krajowej nr 94 stanął pod znakiem zapytania. Okazało się, że oferty zgłoszone w przetargu są znacznie wyższe niż szacunki zamawiającego. Najniższa oferta wynosi 157 mln zł. Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarezerwowała w budżecie na ten cel tylko 107 mln zł.

Do przetargu zgłosiły się trzy firmy, których oferty zostały otworzone w piątek. Dyrekcja małopolskiego odziału GDDKiA nie spodziewała się tak dużych kwot. Najmniejszą kwotę zaproponowało konsorcjum m.in. Mostostalu Warszawa i Drogomexu Pruszków. Są w stanie wyremontować drogę za 157 mln zł brutto. To aż o 50 mln więcej niż planowała GDDKiA. Strabag Infrastruktura Południe zaproponował z kolei cenę 165,6 mln zł, a konsorcjum Eurovia Polska i Nowak-Mosty - 174,5 mln zł.

- Trudno powiedzieć w tym momencie, co dalej. Obecnie sprawdzamy te oferty - podkreśla Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. - W takiej sytuacji są dwa wyjścia: albo GDDKiA dołoży brakującą kwotę, albo przetarg zostanie ponowiony - dodaje.

Poseł Jacek Osuch zapewnia, że nawet jeśli przetarg będzie unieważniony, będzie zabiegał o dodatkowe środki i aktualizacje kosztorysu w Ministerstwie Infrastruktury.

Przypomnijmy, że chodzi o rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu na odcinku o długości 4,353 km. Prace mają się rozpocząć w rejonie Zakładów Górniczo-Hutniczych „Bolesław”, a zakończyć przy skrzyżowaniu dk 94 z ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Pakuską.

To dla miasta bardzo ważna inwestycja. Jak wynika z Generalnego Pomiaru Ruchu średnio na dobę przejeżdża na tym odcinku od 22 do 26 tys. pojazdów. W godzinach szczytu auta tkwią w kilometrowych korkach. Jeszcze gorzej mają kierowcy, którzy chcą włączyć się na krajówkę z dróg podporządkowanych, gdzie nie ma świateł, np. z ul. Wspólnej na dk 94 w stronę Katowic czy na krajówkę z ul. Spółdzielczej i Kruszcowej.

W ramach remontu mają zostać wykonane m.in. wzmocnienia warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, rozbiórka i przebudowa dwóch przejść podziemnych dla pieszych (w tej samej lokalizacji), przebudowa przepustów i skrzyżowań, budowa i przebudowa dróg podporządkowanych z ograniczonym dostępem do drogi głównej.

Poprawi się także bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Zaplanowano budowę sygnalizacji świetlnych i ścieżek rowerowych oraz przebudowę zatok autobusowych. Pojawią się ekrany akustyczne. Prace mają być prowadzone w latach 2020-2021.

ZOBACZ KONIECZNIE

Zobacz kogo poszukuje oświęcimska policja. Listy gończe dawno rozesłane, a mimo to są nieuchwytni [ZDJĘCIA]

Miss Studniówki 2019. Najpiękniejsze maturzystki z Małopolski! Zobacz zdjęcia

Śmiać się czy płakać? Takie rzeczy tylko w MPK!

17 największych postaci z Małopolski zachodniej. Zna je Polska i cały świat

Janusze projektowania. Ta galeria zdjęć powala na łopatki

Najpiękniejsze polskie cheerleaderki. Olśniewają urodą. Zobacz zdjęcia!

FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska