Pochodzący z Krakowa Karol „Friz” Wiśniewski jest jednym z najpopularniejszych i najbogatszych polskich youtuberów.
Przygodę z YouTubem Friz rozpoczął jako nastolatek. Miał wtedy 13 lat. Z czasem poświęcił tej działalności każdą chwilę.
Niedawno 25-latek znany z relacjonowania pranków i życia w luksusowym domu Ekipy zadeklarował, że w najbliższych latach chce wspomóc finansowo rozwój polskiej nauki. - Za 5 lat chciałbym zebrać 1MLN USD własnej kasy i otworzyć projekt, do którego mogliby zgłaszać się naukowcy z całej Polski, i przeznaczyć te pieniądze na rozwój nauki i ich technologii, które mogą zrewolucjonizować świat - zadeklarował youtuber Karol „Friz” Wiśniewski.
Krakowianin zadebiutował na YouTube w 2010 roku, publikując na swoim kanale relacje z gry w pokemony czy Minecrafta, z czasem, oprócz treści gamingowych, na jego kanale pojawiły się materiały lifestylowe, głównie popularne „pranki”.
W 2018 roku „Friz” zamieszkał ze swoimi przyjaciółmi Mateuszem Trąbką (Tromba) i Łukaszem Wojtycą (Wujek Łuki) w luksusowym, wartym 5 mln zł domu, a na jego kanale pojawiły się relacje z ich codziennego wspólnego życia - tak narodził się projekt Ekipa.
Z czasem do Ekipy dołączyli kolejni członkowie, m.in. Weronika Sowa (Wersow) - dziewczyna Friza, Marta Błoch (Murcix), Mikołaj Magdziarz (Mixer), który opuścił już projekt, Kamil Chwastek (Poczciwy Krzychu), Jakub Patecki (Patec Wariatec), Maria Ryskala (Marcysia) - dziewczyna Tromby i Kasia Bożek - dziewczyna Wujka Łukiego.
Dziś mieszkańcy domu Ekipy to jedne z największych gwiazd polskiego Youtube’a. Na relacjonowaniu luksusowego życia zarabiają krocie. Szacuje się, że na wyświetleniach reklam przed filmami na YouTube Ekipa może zarabiać kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.
Kanał Karola Wiśniewskiego na YouTube ma dziś blisko 5 milionów subskrypcji, a konto na Instagramie obserwuje 2,8 miliona osób - w polskich mediach społecznościowych to bardzo wysokie wskaźniki.
Wisniewski mówi, że zawód youtubera polega w głównej mierze na tworzeniu filmów w przeróżnych kategoriach. Ekipa zajmuje się szeroko pojętą rozrywką, lifestylem, ale są też youtuberzy, którzy mają np. kanały popularnonaukowe i też na tym zarabiają.
Na początku marca do sieci trafiła piosenka Ekipy - „3KIPA”, bijąca rekordy popularności.
„Friz” i przyjaciele angażują się w kolejne produkcje, m.in. w sierpniu 2019 roku powstał sklep internetowy „EKIPATONSI”, w którym można kupić gadżety związane z Ekipą. Ale „Friz” i jego Ekipa zarabiają głównie na kontraktach reklamach.
Niedawno do sklepów trafiły lody firmy Koral firmowane przez „Friza”. Lody „Ekipa” w dwóch smakach: cytrynowym i truskawkowym z polewą o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem okazały się wielkim hitem. W mediach społecznościowych powstają kolejne grupy, gdzie młodzież dzieli się informacjami, m.in.: na temat dostępności lodów.
„Friz” nie poprzestaje na tych działaniach, myśli także o produkcji gier. Aby zrealizować ten pomysł, Karol Wiśniewski i jego Ekipa wchodzą na giełdę. Spółka Ekipy połączy się z notowanym na GPW Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym SA (BBA), w lutym 2021 roku podpisany został list intencyjny w sprawie połączenia i wstępnych warunków współpracy.
Sam „Friz” mówi o sobie, ze jest na tyle wielkim fanem social mediów, YouTube’a, że chyba nigdy nie odpuści tego całkowicie: - Robert Lewandowski mógłby przecież już nie grać w piłkę. Właściwie niczego już nie musi robić do końca życia. Ale dalej gra, bo to jest jego pasja. I dokładnie tak samo jest ze mną.
FLESZ - Znajomość angielskiego – Polska spadła w rankingu

- Ranking TOP 15 najpiękniejszych plaż nad Bałtykiem. Są zachwycające!
- Najpopularniejsze rasy psów w Polsce. Które z nich są ulubieńcami Polaków? [TOP 12]
- Oferty pracy w Krakowie. Kogo szukają pracodawcy? TOP 33 fachowców
- Wielka impreza w Energylandii! 7. urodziny parku rozrywki i kolejki Ekipy
- Ogromna plaża pod Krakowem zachwyca nawet w pochmurne dni [ZDJĘCIA]
- Jak ochłodzić pokój bez klimatyzacji? Sprawdzone i skuteczne sposoby