Paraliż Krakowa. ZIKiT ogłosił nowe usprawnienia w ruchu

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Plac budowy przy al. Powstańców Śląskich, 17 marca.
Plac budowy przy al. Powstańców Śląskich, 17 marca. fot. Joanna Urbaniec
Buspas na ul. Kamieńskiego, wydłużony tramwaj linii nr 13 (32 m zamiast 26) oraz parking P&R przy ul. Ćwiklińskiej. Buspasem będą mogły jeździć samochody osobowe - muszą nimi jechać przynajmniej trzy osoby. Tak Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w porozumieniu z policją, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz Budimeksem zamierzają usprawnić ruch w mieście w związku z budową łącznicy kolejowej i zamknięciem estakady nad ulicą Wielicką. Zmiany wejdą w życie od przyszłego tygodnia.

Autorka: Joanna Urbaniec

Zamknięcie estakady nad Wielicką to dopiero początek problemów z utrudnieniami w tym rejonie miasta. Od 15 kwietnia zostaną zamknięte dwa pasy na Powstańców Wielkopolskich w stronę skrzyżowania z Wielicką i Powstańców Śląskich. Pojawi się wtedy odpowiednie oznakowanie informujące o objazdach, a także zostaną opublikowane mapy z sugerowanymi objazdami. Będą one dostępne na stronie ZIKiT-u i PKP PLK.

Południe Krakowa od poniedziałku jest sparaliżowane. Kierowcy jadący z południa miasta w stronę Nowej Huty stoją w gigantycznych korkach, podobnie jak autobusy komunikacji miejskiej. Te osiągają opóźnienia sięgające nawet godziny, głównie na ulicach Kamieńskiego i Wielickiej.

Wszystko przez budowę łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie-Krzemionki zleconej przez PKP PLK, w wyniku czego od początku tygodnia zamknięta jest estakada Obrońców Lwowa.

Mieszkańcy Krakowa, w tym internauci na naszym forum apelowali o wprowadzenie kontrapasa na alei Powstańców Śląskich, który choć trochę upłynniłby ruch. Urzędnicy nie widzą jednak takiego wariantu. Zaproponowali natomiast inne rozwiązania, które w ich mniemaniu ułatwią ruch po mieście.

Najważniejsza zmiana to buspas na ulicy Kamieńskiego, który będzie wytyczony od ulicy Pańskiej do zjazdu w Powstańców Śląskich. Oprócz autobusów i busów z dodatkowego pasa będą mogły też skorzystać samochody osobowe, pod warunkiem, że kierujący zabierze ze sobą minimum dwóch pasażerów. Sprawdzać to będzie policja, ale planowany jest też montaż monitoringu.

Aby zachęcić kierowców do porzucenia samochodów na rzecz komunikacji miejskiej, zostanie uruchomiony parking przy ulicy Ćwiklińskiej. Jeden z pasów ruchu, od ul. Mała Góra do ul. Aleksandry, zostanie zamieniony w miejsca postojowe. Ma to skłonić kierowców, którzy chcą uniknąc korka na ulicy Wielkickiej, do wybrania tramwaju. Zmiany wejdą wżycie od przyszłego tygodnia, najpóźniej od wtorku.

PARKING P&R NA UL. ĆWIKLIŃSKIEJ

BUSPAS NA UL. KAMIEŃSKIEGO (UL. PAŃSKA - AL. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH]

ZAKAZ SKRĘTU W PRAWO (POD WIADUKT) DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Ja proponuje zrobić taki konkurs na miejsce do którego zostanie wysłany cały ZIKIT:
Moja propozycja to wyspa Bennetta i nie tam zarządzają ruchem;)
g
gość
Ja proponuje zrobić taki konkurs na miejsce do którego zostanie wysłany cały ZIKIT:
Moja propozycja to wyspa Bennetta i nie tam zarządzają ruchem;)
g
gość
Ale dokuczają!!!
A naprawdę na ul. Lipskiej musi być czerwona fala?
d
dr Wiktor Wektor
proszę o podanie imienia i nazwiska tego kuta..a z zikitu który wymyslił sobie parking PR na ul. Ćwiklińskiej. Bardzo proszę
W
Wieliczanin
Zacznijmy od tego, że w ZIKi-cię nie ma ludzi myślących, którzy wiedzą co rb. Niestety prawie wszyscy to bezmózgi. Trzeba zacząć od tego, ze Krakow powinien mieć metro, 4 linie (M1 Rżąka -Górka Narodowa, M2 Sidzina-Kombinat, M3 Swoszowice-Os.Piastów, M4 Mydlniki-Przewóz) i nawet nie komentujcie, że Krakowa nie stać. Nie stać, bo nie umieją rozporządzać pieniędzmi.
B
B.
ale o kolej aglomeracyjną. 15 minut w kontekście 3 czy 4 godzin jazdy do Zakopanego to rzeczywiście niewiele. Ale 15 minut dla dojazdu ze Skawiny ma już duże znaczenie.
k
kkk
Po jaką cholerę na Ćwiklińskiej zamykać pas ruchu. Mogły matoły zrobić planowane parkingi w Nowym Bieżanowie i Kurdwanowie. A nie teraz jakieś śmieszne decyzje.
k
krak
Właśnie ma sens. Tylko osły jada pociągiem do Zakopanego. Bez przebudowy trasy i tak będzie dupa. Jak zrobią dwupasmową Zakopiankę do Nowego Targu to pociągi się zwiną i tyle.
r
radek
jestem przedstawicielem handlowym,jazda po miescie to mój chleb powszedni a przez tych bandytow zostałem teraz pozbawiony czasu wolnego który spędzam z rodzina!!!!kto robi taka inwestycje jeżeli nie ma drog alternartywnych??kto dal komu za to pieniądze do kieszeni aby uzyskac na to zgode???
j
jurek
HAHAHA! Zakmknąć jeden pas ;) na tak długim odcinku Kamińskiego. Brawo ZIKIT, fenomenalna improwizacja. Widzę że w Zikit powstała specjalna komórka organizacyjna do promowania komunikacji miejskiej.

Chyba się zamelduje u teściowej na śląsku bo już nie mam zamiaru płacić tu podatków.
k
krk
Bez sensu to twoj komentarz.
I
Iniemamocni
Z tym kolorem skóry trzeba będzie uważać, bo mogą nabrać podejrzeń (kierujący ruchem), że w środku np.: terroryści jadą.
K
Krakus
Bez sensu to jest cały ten remont. Dwa lata w korku, zeby...pociąg do Zakopanego jechał 15 krócej!
b
brak alternatywy
Ej no ale co daje Kamińskiego?
Kamińskiego prowadzi na południowy wschód, a co mają zrobić ludzie jadący na północny wschód? Wyjadą na Kamińskiego/Wielicka i co dalej???
Przydała by się trasa Ciepłownicza... no ale ona może za 100 lat.. tym czasem z tej strony Krakowa przez Wisłę przejedziesz Nowohucką (zablokowane) i Półłanki!!! TYLE!
Ew Ofiar Dąbia ale to też nie w tą stronę co trzeba.

jedno wielkie zaniedbanie i efektem brak infrastruktury w mieście godnej XXI wieku!
k
kiero
Nie wiem kto myśli w tym ZIKiT bo raczej zakorkują miasto jeszcze bardziej niżeli usprawnia przejazd. Zamiast zwiększyć przepustowość przez skrzyżowanie (poszerzając drogę o zjazd w prawo na Wielicką i lekkie przycięcie wysepki, żeby dwa pasy jechały na wprost) to korkuje się kolejną ulicę. A co mają powiedzieć ludzie jadący w kierunku Alei Trzech Wieszczów i potem na 29 listopada - czym oni zawinili że im utrudnia się przejazd??
Absurd, a niebawem wkurzeni mieszkańcy i kierowcy wyniosą urzędników ZIKiTu, bo raczej mają mało co wspólnego z logicznymi i sensownymi rozwiązaniami w ruchu.
A komunikacje miejską niech se rzecznicy w zadek wsadzą, ścisk, smród i wieczne opóźnienia niezależnie czy będzie BUS pas czy nie... w dodatku do d*** ta komunikacja dowozi.
Dodaj ogłoszenie