https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy nowy tramwaj jest już w Krakowie. Przyjechał na lawecie [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Nowa tramwaj przybył do Krakowa
Nowa tramwaj przybył do Krakowa MPK Kraków
- Pierwszy z 50 nowych tramwajów Stadlera został dzisiaj nad ranem dostarczony do Krakowa - poinformowało MPK.

WIDEO: Krótki wywiad

Po przyjeździe na teren zajezdni tramwajowej został ściągnięty ze specjalnej lawety, na której był transportowany.

- Teraz rozpoczną się badania i przejazdy niezbędne do uzyskania homologacji. Będą to m.in. testy systemów napędu, hamowania oraz układów elektrycznych i innych elementów istotnych dla prawidłowej eksploatacji i bezpieczeństwa podróżnych. Po przeprowadzeniu przez uprawnioną instytucję niezbędnych badań i uzyskaniu jej pozytywnej opinii, tramwaj zostanie dopuszczony do ruchu. Wtedy będą mogły zostać przeprowadzone szkolenia motorniczych i mechaników przygotowujące ich do obsługi tego wagonu - podkreślają w krakowskim MPK.

Ten nowy tramwaj zacznie więc wozić pasażerów po Krakowie za kilka tygodni.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 grudnia, 12:29, Burmistrz Nowej Huty:

Czy będzie jeździł na linii 9 czy też na 52?Zwlaszcza ta druga powinna zostać wreszcie obsługiwana wyłącznie niskopodlogowym taborem. A wraki E1 oraz c3 pod magistrat-będą tam idealnie pasowac

13 grudnia, 18:08, Usiasiusia:

E1,C3 idealnie pasują do nowohuciańskiego skansenu ulic,chodników,kamienic wraz z bandytką kibolską,bezrobotnym menelstwem alkoholowo-narkotykowym i starymi prykami wiecznie mającymi o wszystko pretensje oraz samozwańczego,roszczeniowego, "burmistrza" dzielnicy-getta, która nigdy nie była,nie jest i nie bedzie częścią Krakowa.

A czym się tak napompowałeś? Balon duży ale w środku tylko gaz.

C
Ccc
13 grudnia, 12:29, Burmistrz Nowej Huty:

Czy będzie jeździł na linii 9 czy też na 52?Zwlaszcza ta druga powinna zostać wreszcie obsługiwana wyłącznie niskopodlogowym taborem. A wraki E1 oraz c3 pod magistrat-będą tam idealnie pasowac

13 grudnia, 18:08, Usiasiusia:

E1,C3 idealnie pasują do nowohuciańskiego skansenu ulic,chodników,kamienic wraz z bandytką kibolską,bezrobotnym menelstwem alkoholowo-narkotykowym i starymi prykami wiecznie mającymi o wszystko pretensje oraz samozwańczego,roszczeniowego, "burmistrza" dzielnicy-getta, która nigdy nie była,nie jest i nie bedzie częścią Krakowa.

Głupawy byłeś, jesteś i zostaniesz.I dla takich egzemplarzy jak ty są e1/c3

G
Gość
13 grudnia, 12:51, Gość:

a na Nowy Biezanow i tak beda jezdzic najgorsze zlomy

13 grudnia, 14:38, Gość:

Priorytet ma 50, najlepsze wozy i częstotliwość koło jego szkoły.

13 grudnia, 20:23, Gość:

"50" jest najważniejszą linią , kiedyś była "4" ale teraz Kombinat obumiera , 52 jest za długa powinna być rozdzielona na "12" i "15" pozatym nie korytarza KST

Wystarczy, że bedzie jak teraz i część 52bedzie jeździć jak obecne 71 do wzgórz, jako powiedzmy 25.Jako odwrócenie 52

G
Gość
13 grudnia, 17:36, Qwerty:

Tramwaj nie ma homologacji, to skąd już wiadomo, że przejdzie pomyślnie testy i pismak pisze, że za kilka tygodni wyjedzie w trasę?

Z Kątowni...

Z
Zdenek Smetana
13 grudnia, 13:08, bym:

Kilka lat temu wprowadzono nowe malowania pojazdów MPK. Dlaczego nie są one kontynuowane, ten tramwaj będzie wyglądać inaczej niż pozostałe. Wygląda ładnie, ale dlaczego znowu inaczej?

13 grudnia, 15:17, Lol:

Bo "miłośnicy" z mpk , ci się znająna komunikacji bo robią zdjęcia tramwajom - robią od lat w bambus zikity...I doprowadzili do tego, że praktycznie każdy rodzaj taboru jest pomalowany inaczej.Brawo wy...

13 grudnia, 20:17, Gość:

Miłośnicy właśnie byli za tym by wkońcu była unifikacja w tramwajach jak jest w autobusach to MPK robi sobie szopke z "księgi" z autobusami już się boi bo nie ma monopolu

Ale właśnie u koryta mpk są "miłośnicy", a nie fachowcy...Nieważne, że nie mają pojecia o komunikacji, ważne że są "wicie rozumicie", od kogoś...

G
Gość
13 grudnia, 12:51, Gość:

a na Nowy Biezanow i tak beda jezdzic najgorsze zlomy

13 grudnia, 14:38, Gość:

Priorytet ma 50, najlepsze wozy i częstotliwość koło jego szkoły.

"50" jest najważniejszą linią , kiedyś była "4" ale teraz Kombinat obumiera , 52 jest za długa powinna być rozdzielona na "12" i "15" pozatym nie korytarza KST

G
Gość
13 grudnia, 13:08, bym:

Kilka lat temu wprowadzono nowe malowania pojazdów MPK. Dlaczego nie są one kontynuowane, ten tramwaj będzie wyglądać inaczej niż pozostałe. Wygląda ładnie, ale dlaczego znowu inaczej?

13 grudnia, 15:17, Lol:

Bo "miłośnicy" z mpk , ci się znająna komunikacji bo robią zdjęcia tramwajom - robią od lat w bambus zikity...I doprowadzili do tego, że praktycznie każdy rodzaj taboru jest pomalowany inaczej.Brawo wy...

Miłośnicy właśnie byli za tym by wkońcu była unifikacja w tramwajach jak jest w autobusach to MPK robi sobie szopke z "księgi" z autobusami już się boi bo nie ma monopolu

U
Usiasiusia
13 grudnia, 12:29, Burmistrz Nowej Huty:

Czy będzie jeździł na linii 9 czy też na 52?Zwlaszcza ta druga powinna zostać wreszcie obsługiwana wyłącznie niskopodlogowym taborem. A wraki E1 oraz c3 pod magistrat-będą tam idealnie pasowac

E1,C3 idealnie pasują do nowohuciańskiego skansenu ulic,chodników,kamienic wraz z bandytką kibolską,bezrobotnym menelstwem alkoholowo-narkotykowym i starymi prykami wiecznie mającymi o wszystko pretensje oraz samozwańczego,roszczeniowego, "burmistrza" dzielnicy-getta, która nigdy nie była,nie jest i nie bedzie częścią Krakowa.

Q
Qwerty

Tramwaj nie ma homologacji, to skąd już wiadomo, że przejdzie pomyślnie testy i pismak pisze, że za kilka tygodni wyjedzie w trasę?

G
Gość
13 grudnia, 12:51, Gość:

a na Nowy Biezanow i tak beda jezdzic najgorsze zlomy

tam nic nie powinno jezdzić

P
Paweł Łacny
13 grudnia, 14:40, Rudy z Budy:

Jedynym rozwiazaniem komunikacyjnych mankamentow Krakowa jest wprowadzenie linii trolejbusowych, sa one ekologiczne i ekonomiczne w porownaniu z liniami tramwajowymi gdzie budowa torowisk pochlania ogromne srodki. Przykladem takich rozwiazan moze byc miasto Passau w Niemczech, siedziba koncernu prasowego Verlagsgruppe ktore jest wlascicielem niemieckiej Gadzinowki Krakowskiej. Az sie dziwie ze folksdojcze pracujacy w gadzinowce nie promuja trolejbusow na mode miasta skad pochodi ich wlasciciel.

Proponuję sprawdzić, kto sprzedał "Dziennik Polski" i "Gazetę Krakowską" Verlagsgruppe Passau. Dla ułatwienia poszukiwań w sieci: jeden ze sprzedawców, który głośno wspierał na łamach DzP obecnie panującą władzę i był zawsze przeciw obcemu kapitałowi, bo jest patryjotą (z naciskiem na ryj), pisuje obecnie w pisowskim pisemku "wPolityce".

L
Lol
13 grudnia, 13:08, bym:

Kilka lat temu wprowadzono nowe malowania pojazdów MPK. Dlaczego nie są one kontynuowane, ten tramwaj będzie wyglądać inaczej niż pozostałe. Wygląda ładnie, ale dlaczego znowu inaczej?

Bo "miłośnicy" z mpk , ci się znająna komunikacji bo robią zdjęcia tramwajom - robią od lat w bambus zikity...I doprowadzili do tego, że praktycznie każdy rodzaj taboru jest pomalowany inaczej.Brawo wy...

G
Gość
13 grudnia, 14:40, Rudy z Budy:

Jedynym rozwiazaniem komunikacyjnych mankamentow Krakowa jest wprowadzenie linii trolejbusowych, sa one ekologiczne i ekonomiczne w porownaniu z liniami tramwajowymi gdzie budowa torowisk pochlania ogromne srodki. Przykladem takich rozwiazan moze byc miasto Passau w Niemczech, siedziba koncernu prasowego Verlagsgruppe ktore jest wlascicielem niemieckiej Gadzinowki Krakowskiej. Az sie dziwie ze folksdojcze pracujacy w gadzinowce nie promuja trolejbusow na mode miasta skad pochodi ich wlasciciel.

Jacy folksdeutsche? Tylko Polacy dają pracę Polakom? Poglądy bliskie tym wspomnianym.

G
Gość
13 grudnia, 14:40, Rudy z Budy:

Jedynym rozwiazaniem komunikacyjnych mankamentow Krakowa jest wprowadzenie linii trolejbusowych, sa one ekologiczne i ekonomiczne w porownaniu z liniami tramwajowymi gdzie budowa torowisk pochlania ogromne srodki. Przykladem takich rozwiazan moze byc miasto Passau w Niemczech, siedziba koncernu prasowego Verlagsgruppe ktore jest wlascicielem niemieckiej Gadzinowki Krakowskiej. Az sie dziwie ze folksdojcze pracujacy w gadzinowce nie promuja trolejbusow na mode miasta skad pochodi ich wlasciciel.

ja pierdziu, ale te pislamskie trole zlasowały ci mózdżek...współczuję...

R
Rudy z Budy

Jedynym rozwiazaniem komunikacyjnych mankamentow Krakowa jest wprowadzenie linii trolejbusowych, sa one ekologiczne i ekonomiczne w porownaniu z liniami tramwajowymi gdzie budowa torowisk pochlania ogromne srodki. Przykladem takich rozwiazan moze byc miasto Passau w Niemczech, siedziba koncernu prasowego Verlagsgruppe ktore jest wlascicielem niemieckiej Gadzinowki Krakowskiej. Az sie dziwie ze folksdojcze pracujacy w gadzinowce nie promuja trolejbusow na mode miasta skad pochodi ich wlasciciel.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska