
Gra w zielone
Udało się także kontynuować politykę budowania parków kieszonkowych. Z innymi terenami zielonymi jednak już tak dobrze nie poszło. Prezydent obiecywał, m.in. nowe Planty Podgórskie i Planty Nowohuckie, Nowy Las Miejski w Witkowicach o powierzchni ponad 120 ha, tworzenie zielonych ulic (przestrzeni łączącej funkcje ulicy, deptaku, parkingu i miejsca spotkań), stworzenie kompleksowego planu zagospodarowania bulwarów wiślanych czy zagospodarowanie terenu starorzecza Wisły na Kolnej. W tych kwestiach niewiele się działo, za co spory minus. Tylko w przypadku lasu Witkowickiego miasto poczyniło próby wykupu działek.

Paraliż komunikacyjny
Korki i problemy transportowe to pięta achillesowa Jacka Majchrowskiego. Ostatni rok minął pod znakiem komunikacyjnego paraliżu. Wpływ na to miało nałożenie się na siebie przede wszystkim przebudowy trasy do Bronowic oraz ulicy Krakowskiej. Do tego dochodzi budowa Trasy Łagiewnickiej i inne drobne remonty, które powodowały, że po Krakowie w ostatnich miesiącach poruszało się bardzo trudno - zarówno samochodami, jak i komunikacją miejską.

Kumulacja inwestycji doprowadziła do ogromnych utrudnień w ruchu. Do tego doszła podwyżka cen biletów (obniżono tylko o 3 zł cenę biletu miesięcznego na wszystkie linie dla mieszkańców, reszta biletów podrożała), co mocno kontrastuje z zachęcaniem do korzystania z komunikacji miejskiej.

Zmiany w SPP
W tym roku weszły w życie także zmiany w strefie płatnego parkowania. Radni w większości przyjęli urzędniczy plan poszerzenia SPP i wprowadzenia wyższych opłat za parkowanie (zaczną obowiązywać w grudniu). Stawka nie była nowelizowana od blisko 20 lat. Samorządy od dawna apelowały o umożliwiające to zmiany w przepisach krajowych. Kraków skorzystał z nich jako pierwszy.