![6. Linia tramwajowa na os. Kliny...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/ae/5f/656a24cfd36a4_o_large.jpg)
Po pierwsze komunikacja! TOP 10 inwestycji transportowych. Kraków czeka na metro, nowe linie tramwajowe i drogi. Są plany, brakuje pieniędzy
6. Linia tramwajowa na os. Kliny
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa dokonał wstępnej analizy możliwości prowadzenia linii tramwajowej do os. Kliny.
Analizie poddano 4 warianty przebiegu planowanej linii tramwajowej na os. Kliny:
I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha oraz planowanej ul. Humboldta z odejściem w stronę os. Kliny w okolicy Szpitala im. Babińskiego w Krakowie,
II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż planowanej ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym do os. Kliny,
III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do os. Kliny,
IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do os. Kliny.
"Należy jednakże zaznaczyć, że na ewentualną budowę linii tramwajowej według jednego z wyżej opisanych wariantów przebiegu będzie miało wpływ szereg bardzo istotnych uwarunkowań i ograniczeń, które wynikają z aktualnego stanu zagospodarowania terenu oraz podjętych już działań inwestycyjnych i będą rzutować na możliwości techniczne i finansowe jej realizacji" - wyjaśniają w urzędzie.
- W przypadku planowania linii tramwajowej na osiedle Kliny jesteśmy na etapie koncepcyjnym. Wcześniej można wykorzystać możliwości połączeń autobusowych. Myślimy o szybkich połączeniach autobusowych na osiedle Kliny z różnych stron i dlatego chcemy wybudować tam duży dworzec dla miejskich autobusów, umożliwiający komunikację w różnych kierunkach miasta - informuje wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.