Poczta Polska planuje nowe automaty paczkowe
Na początku tego roku Poczta Polska przedstawiła swoją strategię rozwoju na lata 2020-2024. W jej skład wchodzi np. uruchomienie nowych sortowni i systemów informatycznych. W planach jest także zwiększenie liczby punktów, w których klienci mogą odbierać swoje przesyłki - przede wszystkim automatów paczkowych.
"Poczta Polska planuje jednocześnie, wraz z ekspansją w zakresie automatyzacji odbiorów i nadań paczek, zwiększać liczbę partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji."
- możemy dowiedzieć się z komunikatu firmy.
Dodatkowe punkty odbioru - rewolucja Poczty Polskiej
Już teraz Poczta Polska oferuje szeroką ofertę punktów odbioru paczek, zarówno w automatach, jak i punktach partnerskich Żabka, Orlen i Ruch. Pod tym względem jest liderem wśród wszystkich dostawców paczek funkcjonujących w Polsce.
"Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100 - 120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek."
- informuje Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Stawiając na rozwój punktów click&collect, Poczta Polska planuje już w przyszłym roku wprowadzić 500 nowych paczkomatów. W 2022 roku ma być ich już 2 tys. Automaty paczkowe będą zainstalowane w następujących miejscach:
- w pobliżu placówek Poczty Polskiej
- przy marketach i galeriach handlowych
- w okolicach urzędów i państwowych i samorządowych
- na terenach parafii i spółdzielni mieszkaniowych.
