FLESZ - Etapy znoszenia obostrzeń
Sprzedaż piwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowała 3 proc. wzrost. Prawdziwym hitem podczas pandemicznych miesięcy okazało się jednak piwo bezalkoholowe, którego sprzedaż wzrosła aż o 26 proc. - Piwo zeroprocentowe to obecnie najdynamiczniej rozwijający się segment rynku piwa w Polsce - mówi Anna Anasik, z agencji Nielsen.
Polacy coraz częściej sięgają po nowe smaki i rodzaje trunków. Wśród alkoholi mocnych w ostatnich 12 miesiącach najszybciej rozwijającymi się kategoriami były: rum (37 proc. wzrostu sprzedaży), gin (30 proc) a także tequila (26 proc). W tym samym czasie whisky odnotowała 20 proc. wzrost wartości sprzedaży a wódka, drugi najbardziej popularny alkohol w kraju, wzrosła o 9 proc.
Na rynku wina najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są wina musujące, których wartość sprzedaży w ciągu roku wzrosła o 16 proc. - Niekwestionowanym liderem w tym segmencie rynku pozostaje włoskie prosecco, którego wartość sprzedaży wzrosła o 26 proc - dodaje Anna Anasik.
