Budowa zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu - postęp prac
FLESZ - Mniej jeździsz, mniej płacisz za OC
Przypomnijmy. Długo oczekiwane pozwolenie na budowę tego odcinka zakopianki zostało wydane przez Wojewodę Małopolskiego 25 czerwca tego roku. Jeszcze tego samego dnia drogowcy z GDDKiA zorganizowali polityczną uroczystość "wbicia pierwszej łopaty". Nie była to jednak polityczna hucpa, bo same prace faktycznie ruszyły już dzień później.
Dziś, prawie pięć miesięcy później, na opublikowanych zdjęciach lotniczych mocno już widać zarys przyszłej trasy. Rozpocznie się ona w Rdzawce, tam gdzie dziś kończą się dwa pasy drogi. Dalej nowa zakopianka pobiegnie równolegle do obecnej drogi, ale ostry zakręt w okolicach tzw. Sołtysiej Doliny zostanie mocno wyprofilowany. Po kolejnych kilkuset metrach przyszła dwupasmówka odbije bardziej na zachód względem obecnej drogi, by przeciąć miejscowość Lasek. Tu koniecznych będzie na pewno kilka wyburzeń, bo dziś w miejscu gdzie ma przebiec droga stoją domy i zabudowania gospodarcze.
Nowy Targ. Galeria Podhalańska przeszkodzi w wybudowaniu peł...
Budowa DK47: kiedy zakończenie prac?
Nowa droga następnie dociera do Nowego Targu, przecina ulice Ludźmierską i przez wycinkę w Borze Kombinackim dociera do obecnej zakopianki (w rejonie marketu Castorama), gdzie skończy swój bieg.
W ramach inwestycji na 16 kilometrach powstaną cztery węzły drogowe: w Obidowej, Klikuszowej i dwa w Nowym Targu. Projektowana zakopianka zakończy się za Nowym Targiem, niemal na granicy z gminą Szaflary. Wybudowane zostaną 22 obiekty inżynieryjne - mosty, wiadukty, estakady. Wykonawca ma zrobić także drogi obsługujące tereny przyległe, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, a także kanalizację, odwodnienie, ekrany akustyczne, czy przejścia dla zwierząt przy nowej szosie. Szosa nie będzie trasą ekspresową, ale będzie miała zbliżone do niej parametry.
Budowa ekspresowej S7. Przed wjazdem do tunelu zakopianki po...
Kiedy pojedziemy nową zakopianką?
Umowę na budowę odcinka zakopianki z Rdzawki (tam dziś kończą się dwa pasy) do Nowego Targu podpisano 19 września 2018 roku. Firma Intercor z Zawiercia, która wygrała przetarg miała czas do września tego roku na opracowanie projektu i zdobycie pozwolenia na budowę. Ten etap wykonała więc przed czasem. Teraz do jesieni 2023 roku będzie musiała samą drogę wybudować. Całość inwestycji ma zamknąć się kwotą 880 milionów złotych.
- Nieistniejące już tatrzańskie schroniska. Słyszeliście o nich?
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Parking pod Babia Górą w prokuraturze. Powstał nielegalnie
- Drożyzna nad morzem? Na Podhalu obiad zjesz za 15 zł
- Przyrodnicy uratowali przed utonięciem 500 susłów
- Urokliwe miejsca w Tatrach, gdzie nie będzie dzikich tłumów
