Profity awansu na mistrzostwa Europy
Po trudnych eliminacjach EURO zmiana selekcjonera i zwyżka formy reprezentantów zaowocowała awansem. Po barażach Biało-Czerwoni dołączyli do grona uczestników EURO i w czerwcu zagrają w grupie D z Francją, Holandią i Austrią. Sam wyjazd do Niemiec wiąże się z premią wypłacaną PZPN przez UEFA. 9,25 mln euro to ponad 10% rocznego budżetu federacji, jednak to tylko wierzchołek góry lodowej. Awans na EURO to także prawo do środków z praw telewizyjnych, zwiększone dochody ze sprzedaży biletów oraz premie sponsorskie.
Awans na EURO ma gigantyczną wartość marketingową dla sponsorów i partnerów związku. Podczas mundialu w Katarze publikacje dotyczące największej imprezy sportowej na świecie wygenerowały ekwiwalent reklamowy rzędu 211 mln złotych. Równie istotne z perspektywy sponsorów były wzmożone względem pozostałych okresów w roku zaangażowanie i bardzo pozytywny sentyment wpisów oraz artykułów. Tegoroczne EURO ma dodatkową wartość niemieckie stadiony są na wyciągnięcie ręki polskich kibiców i za zachodnią granicą pojedzie mnóstwo Polaków.
– Wielkie imprezy sportowe budzą największe emocje i społeczne zainteresowanie, a piłka nożna na tym polu nie ma sobie równych. Ogromny wpływ na wizerunek PZPN w ostatnich miesiącach miały wyniki sportowe, a ich poprawa i awans na EURO rozpoczynają święto, które potrwa do ostatniego meczu w Niemczech. Prowadzimy już rozmowy z zainteresowanymi wsparciem reprezentacji podmiotami. W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się ogromnego zaangażowania sponsorów reprezentacji oraz wszystkich marek w piłkarską gorączkę. Dla partnerów to szereg zalet...
– mówi Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon Sport reprezentującej PZPN w kontaktach ze sponsorami.
Wielki produkt
Piłkarskie EURO to największa impreza sportowa na Starym Kontynencie transmitowana w każdym państwie, często w otwartej telewizji. Ostatnie Mistrzostwa Europy transmitowało na żywo 137 nadawców, a każdy mecz gromadził przed telewizorami przynajmniej 100 milionów widzów. Globalna, skumulowana oglądalność EURO 2020 (objętego częściowo pandemicznymi ograniczeniami) wyniosła 5,2 miliarda.

Magazyn Gol24: Ostatnia prosta Ekstraklasy i finał Ligi Konfederacji
Ostateczną wartość występu na EURO 2024 poznamy po zakończeniu turnieju w Niemczech. Sam awans oznacza 9,25 mln euro, niemal tyle samo otrzymuje się za zwycięstwo w finale. 25% tej kwoty trafi do piłkarzy. W czerwcu i lipcu dodatkowe pieniądze będzie można wywalczyć na boisku. Gdyby Polacy powtórzyli wyniki z historycznego EURO 2016 i dotarli do ćwierćfinału, na konto PZPN wpłynęłoby 18,25 mln euro.
Źródło: INFORMACJA PRASOWA