https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Połączą ruchliwą ul. Konopnickiej z wąską ul. Rydlówka

Piotr Rąpalski
Ulica Konopnickiej i rozpoczęta budowa nowego połączenia
Ulica Konopnickiej i rozpoczęta budowa nowego połączenia ZIKIT
Po tym jak opisaliśmy problem zabudowywania biurowcami i blokami ostatnich wolnych przestrzeni w okolicy ronda Matecznego, urzędnicy oficjalnie ogłosili, że jeszcze tej wiosny rozpocznie się budowa drogi, która w przyszłości połączy ul. Konopnickiej z ul. Rydlówka. "Docelowo ma ona usprawnić komunikację w prężnie rozbudowującym się kwartale, pomiędzy Wilgą a ul. Wadowicką" - podają urzędnicy.

Urzędnicy informują:

"W tym momencie wyjazd z kwartału ograniczonego ulicami Konopnickiej, Wadowicką, Brożka, Kapelanka i rzeką Wilgą możliwy jest tylko ul. Rzemieślniczą i ul. Rydlówka. Już teraz ten układ, w godzinach szczytu, jest niewydolny komunikacyjnie.

By rozwiązać ten problem Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zaplanował nową drogę, która zepnie ul. Konopnickiej z ul. Rydlówka. Nowe połączenie rozpoczynać się będzie w rejonie skrzyżowania ul. Konopnickiej z ul. Orawską i budowane będzie w trzech etapach. Realizacja pierwszego z nich już się rozpoczyna, za kilkanaście dni będziemy informować o pierwszych utrudnieniach dla kierowców w tym rejonie. Wszystkie prace będą realizowane za pieniądze prywatne, pozyskane od firm, które w sąsiedztwie realizują swoje inwestycje kubaturowe.

Docelowo ul. Konopnickiej zostanie przebudowana. Powstanie nowe skrzyżowanie, które pozwoli na wjazd w kierunku ul. Rydlówka zarówno od strony Ronda Matecznego, jak i Ronda Grunwaldzkiego. Kierowcy wyjeżdżający również będą mogli skręcić w obydwu kierunkach. Dzięki temu poprawi się sytuacja komunikacyjna w okolicy. Zmiany odczują również kierowcy codziennie poruszający się ul. Wadowicką i Rondem Matecznego, gdyż mniej samochodów będzie tam wyjeżdżać z ul. Rzemieślniczej."

Pięknie, ale szkoda, że inwestycja ta rusza dopiero gdy wolne tereny w tym rejonie zostały już mocno zabudowane, a na kolejne wydane są już decyzje o warunkach zabudowy i pozwolenia budowlane. Nowa droga pozwoli wyjechać większej liczbie samochodów na już korkującą się ul. Konopnickiej, z kolei tym, którzy nie będą chcieli na niej stawać w sznurze aut, nowe połączenie pozwoli uciec w ul. Rydlówka i dalej przedostać się do Kapelanki. Problem w tym, że na wąskiej Rydlówce też tworzą się korki, szczególnie na moście na Wildze i dalej przy wyjeździe na Kapelankę.Czy urzędnicy zapewnią, że pod istniejącymi już blokami przy tej ulicy nie będzie się odbywał ruch tranzytowy? Nie wiadomo.

Tak to jest gdy władze miasta ociągają się z pełnym dokańczaniem obwodnic (np. trasy Łagiewnicka, Pychowicka, Zwierzyniecka) i próbują ratować sytuacją wciskając mniejsze drogi w miejsach, gdzie pozwoliły wcześniej na totalną zabudowę.

Strona autora

Nowa Huta w nowoczesnym ujęciu. Te zdjęcia zachwycają cały ś...

WIDEO: Dziury na drogach. Jak je omijać i co zrobić po uszkodzeniu samochodu?

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rydlówka
Planty2 nie wiem o czym piszesz. Chyba dawno nie byłeś w okolicach rzeczki. Droga w tym miejscu to jedyna i konieczna opcja. Rondo Matecznego jest niewydolne, a dzięki zakorkowanej rzemieślniczej nawet straż pożarna nie może wyjechać z remizy na sygnale. Wjazd i wyjazd od strony konopnickiej jest konieczny inaczej okolice rydlówki utkną jeszcze bardziej. Droga w tym miejscu to nie tranzyt tylko ruch osiedlowy, ułatwi wjazd mieszkańcom i firmom okolic rydlówki, rzemieślniczej. Wpływ na środowisko? nie wiem na czym opierasz Twoją opinię. Jaki wpływ na zanieczyszczenie i przewietrzanie ma 700m drogi osiedlowej pomiędzy 6piętrowymi budynkami? Na chwilę obecną są chaszcze, krzaki, zaplecze złomowiska i pijaków, błoto po kolana, więc czemu nie lepiej zrobić tam uliczki ze ścieżką rowerową. Osobiście nikogo na rowerze po tej stronie rzeki nie spotkałem. Po stronie ogródków działkowych jest lepiej wykorzystywana ścieżka pieszo rowerowa. Pozostaje tylko kwestia sensownego rozplanowania skrzyżowania. Niestety droga i skrzyżowanie jest konieczne i trzeba umożliwić przejazd mieszkańcom. Busy wg mnie mogą się poruszać skrajnym pasem poza skrzyżowaniem jak na zjezdzie z ronda grudnwaldzkiego. Jeżeli minimalnie uda sie odkorkować wadowicką, rondo matecznego, kalwaryjską to warto to zrobić bo przez korki na kamieńskiego i tak autobus nie może dojechać do ronda.
P
Planty2
Brzegi Wilgi w całości stanowią jedyną możliwość w tym rejonie miasta stworzenia połączenia komunikacyjnego dla czystej komunikacji pieszej czy rowerowej. (ciągle niewykorzystany - pomimo wielu projektów)
W całości powinny być chronione, mamy przecież już duże fragmenty ścieżek rowerowych wzdłuż tej części wałów Wilgi, trzeba je łączyć głupotą jest niszczenie ciągu rowerowego przez budowanie tam ulicy. Panie dyrektorze Korusiewicz działa Pan wbrew interesowi mieszkańców miasta.
Ruch samochodowy wzdłuż korytarza napływu świeżego powietrza to przykład jak miasto walczy ze smogiem!
Nie pozwólmy niszczyć miasta
Dzwońmy i piszmy protesty do dyrektora ZiKiT
Dyrektor Marcin Korusiewicz
email: [email protected]
Sekretariat: 012 616 7416
P
Planty2
Ten opłacony entuzjastyczny artykuł ma za zadanie urobienie opinii publicznej.
Nie pozwólmy na takie połączenie - nowa droga po wałach Wilgi nieodwracalnie zniszczy ten teren.
Tam miały być ścieżki rowerowe jak na wałach Rudawy jako alternatywa dla poruszania się w smogu i ulicznych korkach. Bezkolizyjne rowerowo, spacerowo-biegowe połączenie Ruczaju, Kampusu Uj z Podgórzem i Starym miastem.
Budowanie dróg nad samym brzegiem rzeki w korytarzach napływu świeżego powietrza to przejaw niemyślenia o mieszkańcach, również o mieszkańcach rejonu ul. Rydlówka, dla których to są ostatnie tereny spacerowe w tym kwartale miasta.
D
Darko
Wykorzystać przejazd między Hiltonem i Forum sprawa skrzyżowania sama się rozwiąże, tylko trzeba zbudować most nad Wilgą w stronę Hilton'u. Tak to najszybszy odcinek dla autobusów przetniemy sygnalizacją.
G
Gość
Oby to skrzyżowanie było dwupoziomowe, ponieważ budowa kolejnego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną spowoduje to, że autobusy na Konopnickiej - zamiast jechać - będą kolejny raz stały na czerwonym świetle. Na głównych ciagach autobusowych powinno się likwidować sygnalizacje i budować skrzyżowania dwupoziomowe oraz przejścia podziemne lub kładki dla pieszych. Autobusy hamując marnotrawią paliwo, więc powinny mieć AUTOSTRADY (powinny być miejskie autostrady dla autobusów) a nie co krok czerwone światło. Lepiej, by tramwaje hamowały co krok, ponieważ tramwaj hamując zwraca prąd do sieci!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska