https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polityczna burza w Radzie Miasta Krakowa. Padł zarzut "upartyjnienia dróg i inwestycji" w Nowej Hucie

Piotr Tymczak
Mieszkańcy Nowej Huty narzekają na duże korki. Miejscy radni spierają się jak poprawić sytuację.
Mieszkańcy Nowej Huty narzekają na duże korki. Miejscy radni spierają się jak poprawić sytuację. Wojciech Matusik
Radni miasta Krakowa w głosowaniu odrzucili projekt rezolucji w sprawie zmiany organizacji ruchu, modernizacji i przebudowy dróg w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc. Przedstawiciele PiS zarzucają radnym z PO upolitycznienie problemów komunikacyjnych Nowej Huty. Reprezentanci Platformy mają podobne zarzuty wobec oponentów.

- To jakiś koszmar. Tracimy czas i tony paliwa w korkach. Wygląda to tak jakby zmuszano nas na siłę do korzystania z komunikacji miejskiej, która działa tak jak działa - komentuje pan Artur, jeden z mieszkańców, którzy apelują o poprawę sytuacji transportowej w Nowej Hucie.

Przygotowali rezolucję z długą listą proponowanych zmian transportowych

Przypomnijmy, że na ulicach Mistrzejowic i Bieńczyc już wcześniej tworzyły się korki. Po otwarciu pod koniec 2024 roku północnej obwodnicy Krakowa i dwupasmowej trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy problemy komunikacyjne znacznie się tam zwiększyły, bowiem ulice nowohuckich osiedli stały się dodatkowo trasami dojazdowymi do nowych dróg o znaczeniu krajowym.

Miejscy radni z klubu Prawa i Sprawiedliwości przygotowali więc projekt rezolucji do prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego w sprawie zmiany organizacji ruchu oraz modernizacji i przebudowy dróg w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc.

W rezolucji zamieścili długą listę oczekiwanych działań i inwestycji, które mogłyby poprawić sytuację, m.in. przywrócenie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku na ul. Mikołajczyka, przywrócenie dwóch pasów ruchu na wjazdach na rondo Hipokratesa, rewizję organizacji ruchu na al. Andersa - w celu dostosowania jej do rzeczywistych potrzeb, przedłużenie linii tramwajowej z pętli Piastów pod przystanek kolejowy Kraków - Piastów oraz współpraca z powiatem krakowskim i gminą Zielonki w celu budowy parkingu park&ride w okolicy.

Jest pierwsza decyzja w sprawie poprawy komunikacji w Nowej Hucie

W głosowaniu większość radnych nie poparła projektu rezolucji w sprawie zmian na terenie Mistrzejowic i Bieńczyc.

- Drogi i inwestycje w Nowej Hucie zostały upartyjnione. Problemy transportowe Mistrzejowic, Bieńczyc, Wzgórz Krzesławickich, Nowej Huty zostały wykpione i wyszydzone przez radnych Koalicji Obywatelskiej - skomentował radny Michał Drewnicki (PiS), jeden z inicjatorów rezolucji.

Ubolewał, że wszyscy obecni na sali radni Koalicji Obywatelskiej zagłosowali przeciwko projektowi.

- W takich sprawach uchwalanie rezolucji nic nie załatwi. Trzeba zgłaszać inwestycje do budżetu, Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, rezerwować na nie środki i realizować w miarę możliwości. W każdej z dzielnic można znaleźć długą listę potrzeb, z których można stworzyć alternatywny plan inwestycyjny - wyjaśnia Grzegorz Stawowy, szef klubu Platformy - Koalicji Obywatelskiej w RMK.

Jako właściwe działanie wskazuje niedawną decyzję o przywróceniu dwóch pasów ruchu na ul. Mikołajczyka. Decyzja ta zapadła podczas spotkania zorganizowanego przez Jakuba Koska (PO), przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, z udziałem Łukasza Franka, dyrektora Zarządu Transportu Publicznego, radnych miasta Krakowa oraz przedstawicieli rad dzielnic i lokalnych organizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska