- To jakiś koszmar. Tracimy czas i tony paliwa w korkach. Wygląda to tak jakby zmuszano nas na siłę do korzystania z komunikacji miejskiej, która działa tak jak działa - komentuje pan Artur, jeden z mieszkańców, którzy apelują o poprawę sytuacji transportowej w Nowej Hucie.
Przygotowali rezolucję z długą listą proponowanych zmian transportowych
Przypomnijmy, że na ulicach Mistrzejowic i Bieńczyc już wcześniej tworzyły się korki. Po otwarciu pod koniec 2024 roku północnej obwodnicy Krakowa i dwupasmowej trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy problemy komunikacyjne znacznie się tam zwiększyły, bowiem ulice nowohuckich osiedli stały się dodatkowo trasami dojazdowymi do nowych dróg o znaczeniu krajowym.
Miejscy radni z klubu Prawa i Sprawiedliwości przygotowali więc projekt rezolucji do prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego w sprawie zmiany organizacji ruchu oraz modernizacji i przebudowy dróg w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc.
W rezolucji zamieścili długą listę oczekiwanych działań i inwestycji, które mogłyby poprawić sytuację, m.in. przywrócenie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku na ul. Mikołajczyka, przywrócenie dwóch pasów ruchu na wjazdach na rondo Hipokratesa, rewizję organizacji ruchu na al. Andersa - w celu dostosowania jej do rzeczywistych potrzeb, przedłużenie linii tramwajowej z pętli Piastów pod przystanek kolejowy Kraków - Piastów oraz współpraca z powiatem krakowskim i gminą Zielonki w celu budowy parkingu park&ride w okolicy.
Jest pierwsza decyzja w sprawie poprawy komunikacji w Nowej Hucie
W głosowaniu większość radnych nie poparła projektu rezolucji w sprawie zmian na terenie Mistrzejowic i Bieńczyc.
- Drogi i inwestycje w Nowej Hucie zostały upartyjnione. Problemy transportowe Mistrzejowic, Bieńczyc, Wzgórz Krzesławickich, Nowej Huty zostały wykpione i wyszydzone przez radnych Koalicji Obywatelskiej - skomentował radny Michał Drewnicki (PiS), jeden z inicjatorów rezolucji.
Ubolewał, że wszyscy obecni na sali radni Koalicji Obywatelskiej zagłosowali przeciwko projektowi.
- W takich sprawach uchwalanie rezolucji nic nie załatwi. Trzeba zgłaszać inwestycje do budżetu, Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, rezerwować na nie środki i realizować w miarę możliwości. W każdej z dzielnic można znaleźć długą listę potrzeb, z których można stworzyć alternatywny plan inwestycyjny - wyjaśnia Grzegorz Stawowy, szef klubu Platformy - Koalicji Obywatelskiej w RMK.
Jako właściwe działanie wskazuje niedawną decyzję o przywróceniu dwóch pasów ruchu na ul. Mikołajczyka. Decyzja ta zapadła podczas spotkania zorganizowanego przez Jakuba Koska (PO), przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, z udziałem Łukasza Franka, dyrektora Zarządu Transportu Publicznego, radnych miasta Krakowa oraz przedstawicieli rad dzielnic i lokalnych organizacji.
