Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polskie Koleje Linowe chcą budować nowy wyciąg w Pieninach. Szczegółów cały czas jednak brak

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo jak, nie wiadomo za ile i przede wszystkim nie wiadomo - kiedy? Polskie Koleje Linowe deklarują, że będą chciały zbudować nową kolej linową w Pieninach, ale na dziś nie potrafią odpowiedzieć na żadne z powyższych pytań. Mimo to w gabinecie marszałka województwa Małopolskiego zorganizowano spotkanie, które dotyczyło rozwoju Pienin poprzez inwestycje dokonane w tym regionie przez - ponownie państwowe - PKL.

Pieniny to jedne z najpiękniejszych i cieszących się ogromną popularnością wśród turystów pasm górskich w Polsce. Miłośnicy tej części regionu doskonale znają spektakularny szczyt Trzy Korony, słynną sosnę na Sokolicy, najpiękniejszy kanion w Polsce – Wąwóz Homole czy cieszący się dużym zainteresowaniem spływ przełomem Dunajca.

O rozwoju atrakcji turystycznych w obszarze Pienin rozmawiali marszałek Witold Kozłowski, poseł na Sejm RP Anna Paluch, Jan Dyda – wójt Krościenka nad Dunajcem, Jan Komorek - radny Rady Powiatu nowotarskiego, Jan Lasyk - dyrektor PKL S.A. oraz Daniel Pitrus - prezes zarządu PKL S.A.

Spotkaliśmy się, by porozmawiać o możliwości realizacji inwestycji w zakresie budowy kolei gondolowej w Pieninach przez Polskie Koleje Linowe. To pierwsze tego typu spotkanie, które miało na celu określenie szans na urzeczywistnienie tak dużego przedsięwzięcia. Inwestycja ta z pewnością byłoby wyjątkową atrakcją, przyciągającą jeszcze większe rzesze turystów. Liczę na kolejne, konstruktywne rozmowy, a w przyszłości konkretne decyzje w tym temacie

– mówi marszałek Witold Kozłowski.

Nikt z członków spotkania nie podaje jednak gdzie miałaby zostać zlokalizowana przyszła inwestycja PKL. Tym samym nie wiemy czy nowa kolejka będzie położona w Krościenku nad Dunajcem, Szczawnicy czy np. Sromowcach.

Polskie Koleje Linowe oficjalnie w tej sprawie milczą.

Przypomnijmy. PKL to wiodące przedsiębiorstwo turystyczne działające na południu Polski. Posiada ono Kolej na Kasprowy Wierch i dwie koleje narciarskie na zboczach tej góry (w Kotle Goryczkowym i Kotle Gąsienicowym), kolej linowo-terenową na Gubałówkę w Zakopanem, kolej linowo-terenową na Górę Parkową w Krynicy, kolej linowo terenową na górę Żar w Międzybrodziu Żywieckim oraz ośrodki narciarskie w: Szczawnicy (Palenica - Szafranówka), Krynicy (Palenica) oraz w Zawoi (Mosorny Groń) i Zakopanem (górna polana Gubałówki). Do tego do PKL należy tez stara kolej krzesełkowa w Kościelisku. Kiedyś była ona częścią ośrodka narciarskiego Butorowy Wierch, ale ten zamknięto po tym jak prywatni właściciele zagrodzili trasy zjazdowe.

O tym, że PKL będzie chciał się rozwijać i budować nowe obiekty w górskich miejscowościach mówił kilkanaście miesięcy temu w rozmowie z "Gazetą Krakowską" prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys (PFR jest właścicielem PKL). Jako jedną z potencjalnych lokalizacji wskazywał wówczas właśnie Pieniny.

Nie wiadomo, czy jednym z branych pod uwagę projektów w tym miejscu, nie jest opracowany kilka lat temu przez Politechnikę Krakowską pomysł budowy 23 km górskiego tramwaju ze Szczawnicy do Piwnicznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska